Hlavní navigace

ČT se ohradila proti výzkumu prezentovaného FTV Prima, kontruje vlastním průzkumem

2. 6. 2016
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Podle České televize je práce agentury Phoenix, která mimo jiné hodnotila míru pravdivosti televizních zpráv o tzv. uprchlické krizi, dlouhodobě zpochybňována odborníky na výzkum.

Podle vyjádření tiskové mluvčí Alžběty Plívové (na fotografii) je Česká televize nucena ohradit se proti informacím, které zazněly ve včerejších Zprávách FTV Prima. Prima v reportáži, týkající se údajné manipulace ve svém zpravodajství, a to především u témat spojených s migrací, prezentovala anketu agentury Phoenix hodnotící míru pravdivosti informací o uprchlické krizi v českých televizích.

Z té jako médium, které podle respondentů informuje nejpravdivěji, vyšla právě televize Prima. Česká televize v tomto kontextu upozorňuje na rozdíl mezi výsledky agentury Phoenix a výsledky renomovaných výzkumných společností, které se řídí vysokými standardy analytické práce a jsou členy sdružení výzkumných agentur SIMAR, které zajišťuje kvalitní sběr dat a garantuje důvěryhodnost výzkumných dat. Agentura Phoenix členem sdružení není a její výzkumy jsou dlouhodobě odborně zpochybňovány, uvedla Plívová.

BRAND24

Ve vyjádření České televize také zaznělo, že podle posledního Hodnocení plnění veřejné služby je se zpravodajskými, aktuálně-publicistickými a diskusními pořady České televize spokojeno osmdesát procent respondentů. Není možné, aby televize Prima v rámci své krizové komunikace používala nedůvěryhodná data a poškozovala tak dobré jméno České televize a jejího zpravodajství, uzavřela Plívová.

Součástí tiskové zprávy České televize byl také poslední trackingový výzkum provedený agenturou TNS Aisa na vzorku 1002 respondentů v cílové skupině reprezentativní televizní populace starší osmnácti let.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).