Hlavní navigace

ČT 24 skokanem minulého týdne, rekord z prvního kola volby prezidenta ale nepokořila

29. 1. 2013
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

UVNITŘ TABULKA – Největší pokles zaznamenal první program České televize, klesaly však i všechny další plnoformátové stanice

Druhé kolo prezidentské volby zvedlo průměrný celodenní podíl zpravodajského kanálu ČT 24 na dospělém publiku za minulý týden na osm procent, což byl největší nárůst ze všech televizí měřených peoplemetry od předminulého týdne. Konkrétně si ČT 24 polepšila o 2,24 procentního bodu, rekordního výkonu z prvního lednového týdne, kdy se uskutečnilo první kolo přímé volby hlavy státu, ale nedosáhla. Největší pokles minulý týden vykázala ČT 1, které oproti předchozímu týdnu pohoršila o 1,01 procentního bodu na hodnotu 18,99 procenta.

AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2013

Na pozici tří nejsledovanějších televizí na trhu se podle dat Asociace televizních organizací (ATO) nic nezměnilo. Nejvyššího průměrného celodenního podílu na dospělém publiku dosáhla Nova (22,69 procenta), následovaná programem ČT 1 (zmíněných 18,99 procenta) a Primou family (15,91 procenta). Všechny tři velké televize zaznamenaly oproti předminulému týdnu pokles. Tomu se nevyhnula ani televize Barrandov, která se už druhý týden po sobě drží pod hodnotami programu ČT 2. Minulý týden oslovila 4,37 procenta dospělého publika, kdežto Dvojka 4,70 procenta.

K TÉMATU: ČT 24 v sobotu historicky nejsledovanější, porazila Novu. Nedělní večer patřil ČT 1

Z pohledu tří největších televizních skupin si minulý týden nejlépe vedla Česká televize, která si také jako jediná v souhrnném celodenním podílu na dospělém publiku polepšila. Všechny čtyři její programy denně sledovalo v průměru 34,04 procenta diváků starších 15 let, kteří trávili čas u televizní obrazovky. Oproti předminulému týdnu to představuje nárůst o 1,33 procentního bodu. Následovala skupina Nova s podílem 27,63 procenta, který byl oproti předminulému týdnu horší o 1,08 procentního bodu. Třetí v pořadí Prima Group zaznamenala mezitýdenní pokles o 0,41 procentního bodu na hodnotu 21,41 procenta.

ČTĚTE TAKÉ: Prezidentské finále nejvíce ohrozilo TV Barrandov. Její primetimový film ve čtvrtek propadl

BRAND24

V meziročním srovnání s 4. týdnem roku 2012 si nejvíce polepšila zpravodajská ČT 24, a to o 3,45 procentního bodu (z loňských 4,55 na letošních 8,00 procent). Naopak největší pokles vykázal hlavní kanál Novy, který si meziročně pohoršil o 1,88 procentního bodu. Zatímco loni vykázal týdenní podíl 24,57 procenta, letos to bylo jen 22,69 procenta. Pokles o víc než procentní bod zaznamenala i Nova Cinema a TV Barrandov, naopak o 1,75 procentního bodu si polepšila ČT 1.

Průměrné celodenní podíly televizí za 4. týden 2013 (D15+, %) a jejich vývoj
Program Týdenní podíl D15+ Mezitýdenní vývoj Meziroční vývoj
ČT 1 18,99 - 1,01 + 1,75
ČT 2 4,70 – 0,20 - 0,05
ČT Sport 2,35 + 0,30 – 0,68
ČT 24 8,00 + 2,24 + 3,45
Nova 22,69 – 0,79 - 1,88
Nova Cinema 3,66 – 0,40 – 1,62
Fanda 1,28 + 0,11 – nevysílal –
Prima family 15,91 - 0,47 – 0,93
Prima Cool 3,51 + 0,08 – 0,74
Prima love 1,99 – 0,02 + 0,10
TV Barrandov 4,37 – 0,04 – 1,34
Atmedia 2,59 – 0,01 + 0,48
ostatní TV 9,95 + 0,20 + 0,17

Zdroj: ATO – Mediaresearch

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).