Hlavní navigace

ČT 1 se propadá na nejhorší hodnoty letošního roku, ČT 24 rekordní

21. 4. 2011
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: 115393
21. 4. 2011

UVNITŘ GRAF A TABULKA Prvnímu programu České televize klesá podíl na publiku k nejhorším hodnotám v letošním roce. Minulý týden se ČT 1 dostala na druhou nejhorší týdenní hodnotu od Nového roku a opět ji předběhla televize Prima. Naopak zpravodajskému kanálu ČT 24 se díky probíhající vládní krizi dařilo natolik, že dosáhl nejvyššího průměrného týdenního podílu ve své historii. Stačilo pár setin procentního bodu a atakovala by hranici šesti procent.

ČT 1 minulý týden oslovovala po celý den v průměru 15,37 procenta dospělého publika, což je o 0,53 procentního bodu méně než v předminulém týdnu a o 1,56 procentního bodu méně než ve stejný týden před rokem. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin si Jednička polepšila na průměrných 17,85 procenta a uhájila pozici dvojky na trhu před Primou. Program ČT 2 zaujal po celý den průměrně 2,91 procenta dospělého publika, o 0,19 procentního bodu méně než minule. Během prime time Dvojka klesla až na průměrných 2,06 procenta.

Zpravodajskou ČT 24 minulý týden sledovalo po celý den v průměru 5,93 procenta dospělých diváků, kteří zrovna trávili čas u televize. To je o 0,54 procentního bodu více než minule a potřetí za letošní rok, kdy ČT 24 v týdenních číslech pokořila hranici pěti procent. Ve večerních časech však její podíl tradičně klesnul, tentokrát na hodnotu 3,45 procenta. Sportovní ČT 4 si také mírně polepšila: v celodenních číslech o 0,18 procentního bodu na 3,87 procenta, během prime time dokonce až na 4,18 procenta.

Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou AT Media: Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, Tv Deko, MGM, Public TV a CS Film. (Zdroj: www.ato.cz)

Primě se oproti předminulému týdnu, kdy viditelně klesla, dařilo lépe. Po celý den ji sledovalo v průměru 16,84 procenta dospělého publika, což je o 0,97 procentního bodu více než minule. Díky tomu porazila v celodenních číslech konkurenční ČT 1 a obhájila pozici dvojky na trhu. V prime time ale zůstala až třetí s průměrným podílem 17,41 procenta. Naopak mírný pokles potkal Primu Cool. Po celý den ji sledovalo v průměru 3,42 procenta dospělého publika – o 0,13 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Během prime time klesla až na 2,89 procenta.

AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2011

Pokles se nevyhnul ani hlavnímu programu Novy, který po celý den zaujal průměrně 30,74 procenta dospělého publika, což je o 1,65 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. To znamená největší pokles ze všech televizí měřených peoplemetry (meziročně jde o pokles o 4,84 procentního bodu). Během prime time si ale Nova polepšila na průměrných 34,46 procenta. Výrazně lépe se vedlo Nově Cinema, jež dosáhla v celodenních číslech hodnoty 4,61 procenta, což je o 0,38 procentního bodu víc než v předminulém týdnu. Ve večerních časech dokonce pokořila hranici pěti procent a hodnotou 5,04 procenta porazila i televizi Barrandov.

BRAND24

Barrandovu se podařilo v celodenních číslech udržet nad pětiprocentní hranicí, konkrétně dosáhl průměrného podílu 5,09 procenta. To je o osm setin procentního bodu více než v předminulém týdnu a Barrandovu by to udrželo pozici čtvrté nejsledovanější televize v zemi po Nově, Primě a ČT 1, nebýt mimořádného úspěchu ČT 24, která ho odsunula na pátou pozici. Ne jinak tomu bylo i ve večerních časech, kdy Barrandovu průměrný podíl na dospělém publiku klesl na hodnotu 4,65 procenta a předběhla ho výše zmíněná Nova Cinema, jež stále více sází v prime time na populární české filmy z osmdesátých let.

Malé kabelové a satelitní televize, zastupované agenturou At Media (Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, TV Deko, MGM, Public TV a CS Film), dosáhly minulý týden souhrnného celodenního podílu 2,21 procenta, což je o jednu setinu procentního bodu více než minule a nejméně za letošní rok. Během prime time vykázaly podíl 1,44 procenta. Ostatní malé televize vykázaly souhrnný celodenní podíl 9,01 procenta, o 0,24 procentního bodu více než minule a vůbec nejmíň v letošním roce. Ve večerních časech dosáhly podílu 6,57 procenta.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).