Na pozici trojky na trhu, ale především na nejhorší průměrný celodenní podíl od začátku letošního roku se minulý týden propadnul první program České televize. Po celý den jej sledovalo v průměru 14,02 procenta diváků starších 15 let, kteří trávili čas u televizní obrazovky. To je o 1,12 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Ještě více ale klesala zpravodajská ČT 24, a to i přes silně nadprůměrný podíl 9,33 procenta. V předminulém týdnu totiž díky povodňovému zpravodajství vykázala výsledek o 1,73 procentního bodu vyšší – 11,06 procenta.
AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2013
O víc než procentní bod klesala i ČT Sport (z 2,75 na 1,61 procenta), takže reputaci Kavčích hor zachraňovala stagnující ČT 2, která si oproti předminulému týdnu velmi nepatrně polepšila (o pět setin procentního bodu na hodnotu 3,88 procenta). Naopak největší růst zaznamenaly obě velké komerční televize: Prima family si polepšila o 1,03 procentního bodu na hodnotu 14,95 procenta, hlavní kanál Novy o 0,95 procentního bodu na podíl 24,43 procenta. Vyplývá to z pravidelné týdenní monitorovací zprávy Asociace televizních organizací (ATO).
K TÉMATU: Prima family předminulý týden na nejhorších číslech za letošní rok, ČT 24 na nejlepších
V meziročním srovnání s 24. týdnem loňského roku si nejvíce polepšila zpravodajská ČT 24, které pomohly doznívající povodně a čerstvá vládní krize, která ke konci týdne vyústila v oznámení Petra Nečase, že rezignuje na funkci premiéra i předsedy ODS. Oproti loňskému roku stoupnul průměrný celodenní podíl ČT 24 na dospělém publiku o 3,99 procentního bodu na hodnotu 9,33 procenta. Naopak největší meziroční pokles vykázala ČT Sport, na které loni touto dobou finišovalo fotbalové Euro. Letos je na tom o 9,17 procentního bodu hůře – vykázala podíl 1,61 procenta.
ČTĚTE TAKÉ: ČT 24 rostla první červnový týden nejvíc ze všech českých televizí, padala Nova Cinema
Z pohledu tří největších televizních skupin v zemi a jejich souhrnných celodenních podílů na dospělém publiku na tom byla minulý týden nejlépe Nova Group, která dosáhla hodnoty 31,98 procenta. To bylo o 1,43 procentního bodu více než v předminulém týdnu, meziročně skupina Nova stoupla dokonce o 3,38 procentního bodu. Druhou pozici obsadila Česká televize s kumulovaným podílem 28,84 procenta, který byl o 3,94 procentního bodu horší než v předminulém týdnu a o 5,13 procentního bodu nižší než vloni. Prima Group zůstala trojkou trhu s podílem 23,09 procenta. Oproti předminulému týdnu si polepšila o 1,68 procentního bodu, meziročně ale klesla o 0,67 procentního bodu.
Program | Týdenní podíl D15+ | Mezitýdenní vývoj | Meziroční vývoj |
---|---|---|---|
ČT 1 | 14,02 | – 1,12 | + 0,16 |
ČT 2 | 3,88 | + 0,05 | - 0,11 |
ČT Sport | 1,61 | – 1,14 | - 9,17 |
ČT 24 | 9,33 | - 1,73 | + 3,99 |
Nova | 24,43 | + 0,95 | + 0,43 |
Nova Cinema | 4,68 | + 0,56 | + 0,08 |
Fanda | 1,23 | – 0,10 | – nevysílal – |
Smíchov | 0,92 | – 0,04 | – nevysílal – |
Telka | 0,72 | + 0,06 | – nevysílala – |
Prima family | 14,95 | + 1,03 | – 3,69 |
Prima Cool | 4,01 | + 0,36 | – 0,09 |
Prima love | 2,20 | + 0,14 | – 0,35 |
Prima Zoom | 1,93 | + 0,15 | – nevysílala – |
TV Barrandov | 4,63 | + 0,32 | – 0,11 |
Atmedia | 3,49 | + 0,24 | + 1,81 |
ostatní TV | 7,97 | + 0,27 | + 0,72 |
Zdroj: ATO – Mediaresearch
V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let, na kterou cílí televize Nova a je atraktivní pro zadavatele reklamy, si minulý týden nejvíce polepšila Prima family. Celodenní podíl u tohoto publika u ní stoupnul o 1,34 procentního bodu na hodnotu 12,39 procenta. Velké nárůsty zaznamenal i hlavní kanál Novy (o 0,93 procentního bodu na 27,58 procenta) a Nova Cinema (o 0,84 procentního bodu na 6,21 procenta). Naopak největší pokles potkal zpravodajskou ČT 24, byť se stále držela nad průměrem (ale povodně v předminulém týdnu byly sledovanější). Klesla o 2,91 procentního bodu na hodnotu 6,02 procenta. O víc než procentní bod si pohoršily i ČT 1 a ČT Sport.
V meziročním srovnání s 24. týdnem 2012 si ČT 24 v této cílové skupině naopak nejvíce polepšila, a to o 2,74 procentního bodu. Výrazný nárůst, téměř o dva procentní body (konkrétně o 1,91 procentního bodu) zaznamenal hlavní kanál Novy, který vystoupal až na hodnotu 27,58 procenta. Nejvýraznější meziroční pokles zaznamenal stejně jako v cílové skupině dospělých starších 15 let ČT Sport a opět v tom bylo loňské fotbalové Euro. Sportovní kanál ČT si pohoršil o 10,43 procentního bodu na hodnotu 1,71 procenta.
Ve srovnání tří největších televizních skupin a jejich souhrnných celodenních podílů na publiku od 15 do 54 let si minulý týden nejlépe vedla Nova Group. Jejích pět volně šířených kanálů zaujalo 37,43 procenta publika, což bylo o 1,55 procentního bodu více než v předminulém týdnu. Meziročně si polepšila dokonce o 6,02 procentního bodu. Na druhou pozici se vyšvihla Prima Group se souhrnným podílem 23,71 procenta, který byl o 2,12 procentního bodu vyšší než v předminulém týdnu, meziročně ale znamenal pokles o 0,25 procentního bodu. Na ČT zbylo třetí místo se souhrnným podílem 21,74 procenta, který byl o 5,10 procentního bodu horší než v předminulém týdnu. Meziročně si Kavčí hory pohoršily dokonce o 7,99 procentního bodu.
Program | Týdenní podíl D15–54 | Mezitýdenní vývoj | Meziroční vývoj |
---|---|---|---|
ČT 1 | 10,26 | – 1,03 | – 0,57 |
ČT 2 | 3,75 | + 0,06 | + 0,28 |
ČT Sport | 1,71 | – 1,22 | - 10,43 |
ČT 24 | 6,02 | - 2,91 | + 2,74 |
Nova | 27,58 | + 0,93 | + 1,91 |
Nova Cinema | 6,21 | + 0,84 | + 0,47 |
Fanda | 1,49 | – 0,17 | – nevysílal – |
Smíchov | 1,50 | – 0,10 | – nevysílal – |
Telka | 0,65 | + 0,05 | – nevysílala – |
Prima family | 12,39 | + 1,34 | – 1,99 |
Prima Cool | 6,38 | + 0,54 | + 0,03 |
Prima love | 2,89 | + 0,23 | – 0,35 |
Prima Zoom | 2,05 | + 0,01 | – nevysílala – |
TV Barrandov | 4,27 | + 0,52 | – 0,03 |
Atmedia | 3,35 | + 0,28 | + 0,96 |
ostatní TV | 9,50 | + 0,63 | + 1,29 |
Zdroj: ATO – Mediaresearch