Hlavní navigace

Crossmediální měření pro SPIR by chtělo navrhnout šest společností, včetně O2

7. 5. 2015
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Na výzvu Sdružení pro internetový rozvoj reagovalo pět výzkumných agentur a jeden mobilní operátor. Nabízejí řešení, jak společně měřit výkon všech typů médií.

Šest společností vyslyšelo výzvu Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR) a nabídlo vlastní řešení tzv. crossmediálního měření výkonu všech typů médií v České republice. Z toho pět zájemců tvoří výzkumné agentury, jeden přihlášený je mobilní operátor. Mezi uchazeči z řad výzkumných společností jsou GfK, Median, STEM/MARK, Mediaresearch ve spolupráci s Nielsen a TNS Aisa se prezentuje společně s comScore a Kantar Media, sdělila marketingová manažerka SPIR Jitka Černá. Dalším uchazečem je společnost O2, která se vedle provozování mobilní sítě věnuje poskytování placených televizních služeb.

ROZHOVOR: Kateřina Hrubešová: Crossmediální měření nemusí znamenat konec stávajících mediálních výzkumů

Nyní proběhne zpracování došlých návrhů ve výkonném pracovišti SPIR a během května budou analýzy a návrhy postoupeny zúčastněným asociacím, dodala Černá. Na základě dodaných nabídek uvidíme, jestli existuje nějaké řešení, respektive kolik je řešení, které odpovídají potřebám trhu. Potom začne jednání v rámci asociací a výkonné rady SPIR. A dojdeme k závěru: buď existuje, nebo neexistuje pro trh přijatelné řešení, popsala tento týden v rozhovoru pro DigiZone.cz výkonná ředitelka SPIR Kateřina Hrubešová. Pokud dospějeme k závěru, že nějaké řešení existuje a budeme mít podporu ostatních mediatypů, dalším krokem by měla být diskuse o vypsání výběrového řízení, dodala.

K TÉMATU: David Duroň (O2): Moc rádi bychom měřili mobilní GRP´s, už na tom pracujeme

Jasno v tom, zda se asociace dohodnou na společném postupu, by mělo být podle Hrubešové nejdříve do konce června.Ale záleží na tom, jak budou probíhat jednání s asociacemi. Vyjednávání může trvat různě dlouhou dobu, upozornila. Teprve poté by následovalo jednání o podmínkách tendru a také pilotního provozu nového měření. Pokud by vznikla široká shoda a byl by vybrán realizátor crossmediálního měření, které by zahrnovalo televize, rádia, tisk, internet i venkovní reklamu (outdoor), počítá SPIR nejprve s pilotním projektem, na který by mělo navázat ostré měření. K němu by patrně došlo od roku 2018.

Řešení navazuje na nové vlny jednotlivých měření různých mediatypů. Nová vlna NetMonitoru platí do roku 2016 a další dva roky, do roku 2018, máme opci. Myslím, že podobné je to u dalších mediálních výzkumů. Pokud se trh dohodne, že crossmediál zrealizuje, zaplatí a dohodne se na datových výstupech, které bude odebírat, což je nezanedbatelný faktor – upozorňuji, že každý mediatyp je dnes zvyklý na něco jiného – tak by to mohlo korespondovat s konci vln,potvrdila Hrubešová v rozhovoru pro DigiZone.cz. Od roku 2018 má startovat také nová vlna elektronického měření sledovanosti televizí, které zajišťuje Asociace televizních organizací (ATO).

BRAND24

Zájem O2 jako jediné „nevýzkumné“ společnosti o realizování crossmediálního měření není překvapivý. Již loni v říjnu ředitel marketingu O2 pro segment domácností David Duroň v rozhovoru pro DigiZone.cz připustil, že by O2 ráda využila dat o konzumaci mediálního obsahu, která má k dispozici, pro veřejné výstupy. Zatím je pouze ladíme a zlepšujeme přesnost díky nové metodologii. Máme na to profíky v teamu O2 Média, který vyvinul a začal dočišťovat algoritmus výpočtu. Byli bychom strašně rádi, kdyby se začala měřit mobilní GRPs, to znamená ne klasická televizní GRPs, ale opravdu sledovanost mobilní televize v přenosných zařízeních, uvedl tehdy.

DigiZone.cz připravuje rozhovor se zástupci Asociace televizních oganizací (ATO) o jejich projektu crossmediálního měření televizní sledovanosti a online videí.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).