Hlavní navigace

Česko už není nejvýnosnějším trhem CME, roli zlaté slépky převzalo Rumunsko

30. 4. 2013
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Zatímco v prvním čtvrtletí loňského roku měla CME největší výnosy z České republiky, za letošní první kvartál má v tuzemsku největší ztrátu

Nejlukrativnější zemí, v níž působí majitel televize Nova, mediální skupina CME, už není Česká republika. Za první čtvrtletí letošního roku vykázala firma v tuzemsku opačný extrém: dosáhla zde nejvyšší ztráty ze všech šesti středo a východoevropských zemí, kde působí. Z pohledu výnosů pak klesla na druhé místo za Rumunsko, které za první kvartál inkasovalo za reklamu a další služby 42 milionů dolarů (asi 823 milionů korun), zatímco Česká republika necelých 37 milionů dolarů (721 milionů korun).

K TÉMATU: CME klesly v Česku výnosy oproti prvnímu čtvrtletí roku 2012 o 437 milionů korun

Na rumunském trhu také CME na rozdíl od Česka za první čtvrtletí neskončila ve ztrátě, nýbrž vykázala zisk 959 tisíc dolarů (skoro 19 milionů korun). Česká skupina Nova a její sesterské firmy vykázaly ztrátu 6,69 milionu dolarů (131 milionů korun), vůbec největší z celé skupiny. V plusu se z šesti zemí, kde CME působí, za první kvartál ocitlo už jen Slovinsko, které zároveň vykázalo největší zisk – 1,8 milionu dolarů (přes 35 milionů korun). CME si ale ve všech zemích meziročně pohoršila.

BRAND24

ČTĚTE TAKÉ: Vlastník Novy prohloubil loni ztrátu na 10,7 miliardy korun, výnosy mu klesly o 11 %

Posun Rumunska do role premianta z hlediska výnosů skupiny CME přichází krátce poté, co akcionáři tohoto mediálního domu potvrdili Adriana Sarbu v pozici generálního ředitele a prezidenta společnosti až do roku 2016. Nová manažerská smlouva mu zajišťuje bohaté odstupné v případě, že na základě oboustranné dohody funkci opustí dříve, případně může být jmenován šéfem aktivit CME v Rumunsku, kterým byl před povýšením do čela CME.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).