Hlavní navigace

České televize expandují na internet, ale zatím jen opatrně

3. 9. 2007
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: 115393
3. 9. 2007

Českým televizím ubývají diváci. To je sice již delší dobu známý fakt, málokdo ovšem ví, jak televize proti tomuto převládajícímu trendu bojují. Zejména s vydatnou pomocí internetu, na kterém se snaží prezentovat.

Česká televize na internetových stránkách nabízí on-line sledování pouze jediného kanálu a tím je ČT 24. Uživatel si může vybrat, zda chce program přímo sledovat nebo jen poslouchat (audio). Všechny kanály mají svůj archiv odvysílaných pořadů, malou výjimkou je kanál ČT 4 Sport, kde jsou nabízeny i textové reportáže ze zápasu fotbalu nebo hokeje. Jinak nabízí Česká televize veskrze obyčejné možnosti jako teletext, nebo vyhledávání na stránkách.

Televize Óčko je poslední dobou velmi vyhledáváná hlavně mezi mládeží. Internetové stránky jsou na obsah relativně chudé, nabízejí například televizní program, výsledky vyhlašovaných soutěží, možnost stahování vyzváněcích melodií a samozřejmě hlavní a nejnavštěvovanější sekci a tou je televize on-line. Ta je dostupná v různých kvalitách a také jako rádio. Většina programů, které televize vysílá má vlastní internetové stránky. Óčko zvolilo velmi užitečného partnera, zpravodajský portál iDnes.cz. Je to logické, protože obě média vlastní stejná společnost: Mafra.

Televize Noe spolupracuje jak na internetových stránkách, tak i ve vysílání s rádiem Proglas. Na stránkách je možné poslouchat jak Proglas, tak sledovat přímo online televizní vysílání. K dispozici je i archiv pořadů, který je na tom s obsahem ovšem velmi, velmi bídně. Ovšem například oproti Nově nabízí i detailní informace o svých zaměstnancích ve vyšším vedení televize.

Prima je již delší dobu fungující televizí, avšak její internetové stránky obsahují jen informace o pořadech, které jsou pojaty podobně jako pořady na Óčku. Podobně jako televize Noe má Prima u svých známějších tváří krátce pojaté informace. Samozřejmostí je teletext a archiv zpravodajské relace.

BRAND24

Posledním televizí, kterou se budeme v tomto článku zaobírat, je Nova. Tato televize zvolila podobnou strategii jako Prima, na jejich internetových stránkách je „rozcestí“ na pořady, a archiv. Velkým problémem často uváděným navštěvníky stránek je přebytek všudepřítomné reklamy. Relativně zajímavou funkcí je takzvaný pressweb, který umožňuje novinářům přístup k některým vnitřním informacím Novy nebo k tiskovým zprávam. Archiv pořadů a zpravodajské relace je docela rozsáhlý, na stránkách je rovněž k dispozici televizní program. Další funkcí která stojí za zdokumentování je funkce „Moje zprávy“, která po nastavení kritérií (sport, bulvár, atd.) vybere zprávy na toto dané téma.

Zdroj: Lupa.cz

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).