Hlavní navigace

Česká televize navyšuje svůj týdenní podíl, táhne ji ČT Sport

8. 2. 2016
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Meziročně si výrazně pohoršil hlavní kanál Novy i Nova Cinema, nadále pokračuje vzestup TV Barrandov.

Mezitýdenní vývoj (vs. 5. týden 2016)

Cílová skupina 15+

Mezi televizními kanály si oproti minulému týdnu nejvíce polepšila ČT Sport, které tenis a biatlon přinesl zlepšení podílu o 2,09 procenta cílové skupiny diváků starších patnácti let. Polepšil si i hlavní kanál Novy, kterému přibylo 0,73 procenta obecné cílové skupiny. Největší pokles vykázaly kanály sdružené v rubrice Ostatní, které přišly o 0,83 procenta diváků starších patnácti let. Oslabila i ČT 1, které ubylo 0,53 procenta diváků obecné cílové skupiny, a Prima Cool, která odepsala 0,4 procenta uvedené divácké skupiny.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: V týdenním srovnání si nejvíce pohoršila ČT Sport

Mezi televizními skupinami si v divácké skupině diváků starších patnácti let nejlépe vedla Česká televize, která svůj podíl posílila o 1,24 procenta na 31,04 procenta. Lehkého navýšení se povedlo docílit i kanálům Novy, která si polepšila o 0,79 procenta a její celkový podíl činil 28,44 procenta. Prima musela odepsat 1,09 procenta diváků a její podíl skončil na 22,05 procenta. Oslabily kanály skupiny Barrandov, a to o 0,23 procenta na celkový podíl 7,04 procenta.

TOP 10 všechny stanice (6. týden 2016)

Cílová skupina 15–54

Ve věkové skupině diváků od 15 do 54 let bylo navýšení podílu kanálu ČT Sport ještě výraznější, přibylo mu 2,34 procenta diváků. Hlavní Nova si k dobru připsala 0,71 procenta své primární cílové skupiny. Výrazný pokles o 0,94 procenta zaznamenaly kanály z rubriky Ostatní, nevedlo se ani Primě Cool (pokles o 0,74 procenta) a hlavní Primě, která ztratila 0,64 procenta diváků mladších 54 let. O 0,62 procenta klesl i podíl ČT 1.

MINULÝ ROK: ČT Sport díky biatlonu skokanem minulého týdne, meziročně nejvíc posilovala Nova Cinema

Z pohledu televizních skupin si nejlépe vedla Česká televize, které přibylo 1,27 procenta diváků mladších 54 let a její podíl činil 24,61 procenta. Posílila i Nova, která si připsala 0,92 procenta diváků a dosáhla 34,37 procenta. Lehký přírůstek v podobě 0,14 procenta vykázal i Barrandov, jeho podíl skončil na 4,99 procenta. Jedinou ztrátu tak zaznamenaly kanály Primy, kterým ubylo 1,69 procenta diváků, a jejich podíl ve skupině diváků od 15 do 54 let tak minulý týden dělal 22,74 procenta.

Kanály – průměrné podíly (6. týden 2016)
Graf podílu kanálů (6. týden 2016)
Graf podílu skupin (6. týden 2016)

Meziroční vývoj (vs. 6. týden 2015)

Cílová skupina 15+

Z meziročního pohledu si v obecné cílové skupině nejvíce polepšila ČT 1, která svůj podíl navýšila o 1,59 procenta, a TV Barrandov, jehož podíl stoupl o 1,51 procenta. Naopak největší pokles zaznamenal hlavní kanál Novy, jemuž ubylo 2,54 procenta diváků starších patnácti let. Ztrátu vykázala i Nova Cinema, jejíž podíl poklesl o 1,58 procenta. Pokles se dotkl i ČT Sport, loňské biatlonové šílenství znamenalo pokles letošní sledovanosti o 0,84 procenta diváků starších patnácti let.

Mezi televizními skupinami se největšího nárůstu sledovanostního podílu dočkala TV Barrandov, která díky spuštění trojice nových kanálů navýšila svůj podíl o 2,85 procenta. Polepšily si i stanice Primy, kterým přibylo 1,27 procenta diváků starších patnácti let. Lehkého nárůstu se dočkala i Česká televize, která svůj podíl navýšila o 0,44 procenta. Jedinou ztrátu tak musely přiznat programy Novy, které přišly o 4,25 procenta diváků z obecné cílové skupiny.

BRAND24

Graf týdenních podílů kanálů (2016)

Cílová skupina 15–54

Mezi mladšími diváky meziročně nejvíce zabodovala TV Barrandov, které přibylo 1,08 procenta uvedené cílové skupiny. Polepšila si i ČT 1, která si připsala 0,61 procenta diváků mladších 54 let. Největší ztrátu vykázal hlavní kanál Novy, kterému ubylo 2,07 procenta diváků z jeho primární cílové skupiny. Meziročně si pohoršila i Nova Cinema, která odepsala 1,87 procenta uvedené cílové skupiny.

I z pohledu televizních skupin se nejhůře vedlo kanálům skupiny Nova, která ve své cílové skupině diváků mladších 54 let přišla o 3,93 procenta sledovanostního podílu. Klesl i podíl České televize, a to o 0,85 procenta. Programy Primy si polepšily o 2,23 procenta a skupina kanálů TV Barrandov si k dobru připsala 0,9 procenta mladší cílové skupiny.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2016)

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).