Zamrzání, kostičkování a rozpad obrazu u televize Nova a dalších programů zaznamenali v posledních dnech zákazníci digitální kabelové televize UPC v Brně. Podle Lidových novin, které zpovídaly několik nespokojených diváků, však lidé nemají žádný nárok na vrácení části měsíčního poplatku, pokud službu včas nereklamovali.
K VĚCI: Kostičky v obraze – zaměřeno na kabelovou televizi
Bylo to k nesnesení, především proto, že k poruchám docházelo snad stále častěji,
citují LN manžele Dostálovy z centra Brna. Ve výsledku se nedalo na nic už dívat, protože když zamrzl obraz, přestal být slyšet i zvuk. A pokud se to stane pětkrát za sebou, tak je to tak na to, abyste hodili televizi z okna.
Podle operátora služby byl problém v závadě na optické trase mezi Prahou, kde se skládá datový tok kabelové televize UPC, a Brně. Linku pro UPC provozuje externí firma. Skutečně mohlo místy docházet ke zhoršené kvalitě obrazu u některých televizních stanic. V současné době je závada odstraňována a signál je přepravován po náhradní trase,
řekl listu mluvčí UPC František Malina.
Finanční náhradu, respektive nižší měsíční poplatek za služby, si může poškozený zákazník podle mluvčího UPC nárokovat pouze poté, co poruchu nahlásí klientskému centru společnosti. To provede takzvaný refresh signálu, a není-li účinný, pak hledá řešení technik. Není-li ani on úspěšný, lze zahájit reklamační řízení,
vysvětlil Malina.