Hlavní navigace

Bohdalová na ČT 1 v sobotu porazila MS v hokeji, neděle patřila SuperStar

6. 5. 2013
Doba čtení: 5 minut

Sdílet

UVNITŘ TABULKY – Galashow 60 k výročí zahájení televizního vysílání v Československu přitáhla především starší diváky, mladší dali v sobotu večer přednost hokejovému utkání Česko – Švédsko

Nadvláda původních dramatických příběhů na prvním programu České televize pro uplynulou neděli neplatila. ČT 1 se musela pro tentokrát po 20. hodině spokojit až s pozicí třetí nejsledovanější televize po Nově a Primě family. Nejsledovanější byla pěvecká soutěž SuperStar, kterou od 20:20 hod. na hlavním kanálu Novy sledovalo v průměru 791 tisíc dospělých diváků, což představovalo 21,50 procenta publika (v mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let to bylo dokonce 26,47 procenta). Na záda Nově ale dýchala Prima family se svojí soutěží Máme rádi Česko, kterou od 20:15 hod. vidělo 765 tisíc dospělých diváků s podílem 19,39 procenta.

K TÉMATU: Úvodní zápas Čechů na MS v hokeji 2013 s Běloruskem vidělo v pátek 785 tisíc diváků

Primácká soutěž ale bodovala zejména u starších diváků, takže u publika od 15 do 54 let byl rozdíl mezi ní a SuperStar výrazný: deset procentních bodů v podílu na sledovanosti (Máme rádi Česko zaujalo v této cílové skupině 17,32 procenta publika). ČT 1 zaujala od 20 hodin příběhem Dívka a kouzelník jen 616 tisíc dospělých diváků, což představovalo 15,27 procenta publika. Obvykle Jednička nedělními dramatikami pokoří hranici milionu diváků. O nedělním večeru ale bodovaly menší televize zahraničními filmy, takže si část diváků dramatik ČT 1 rozdělily mezi sebe.

ČTĚTE TAKÉ: Ordinace na Nově překročila ve čtvrtek hranici dvou milionů diváků

TV Barrandov uspěla s filmem Útěk z minulosti, který od 20 hodin vidělo v průměru 277 tisíc dospělých diváků (podíl 6,99 procenta), ČT 2 ve stejný čas zaujala dokumentem Útěk na Svatou Lucii průměrně 268 tisíc dospělých s podílem 6,68 procenta, Nova Cinema dobrodružným filmem Ostrov pokladů 220 tisíc dospělých diváků a 5,49 procenta publika (druhou část od 21:50 hod. vidělo dokonce 233 tisíc dospělých s podílem 8,90 procenta), a konečně Prima Cool zaujala ve stejnou dobu filmem Absolutní moc 228 tisíc diváků (podíl 5,87 procenta).

NAPSALI JSME: Liga mistrů na Primě Cool v úterý bodovala, ČT 2 se dařilo ve středu díky Teleautomatům

Hokejový šampionát zajistil nadprůměrnou sledovanost ČT Sport. Největší úspěch měl podvečerní zápas mezi Švýcarskem a Kanadou, který se prodlužoval a nakonec musely rozhodovat až samostatné nájezdy. Právě ty se staly nejsledovanější z celého dne, od 18:37 hod. je vidělo v průměru 454 tisíc dospělých diváků, což představovalo 18,46 procenta z těch, co zrovna trávili čas u televizní obrazovky. U mladšího publika od 15 do 54 let to bylo dokonce 23,70 procenta.

Celodenní a večerní podíly televizí na publiku za neděli 5. května 2013 (%)
Televize D15+ (celý den) D15+ (prime time) D15–54 (celý den) D15–54 (prime time)
ČT 1 16,36 15,18 13,79 12,13
ČT 2 3,83 3,64 2,85 2,54
ČT Sport 4,94 4,17 6,22 5,81
ČT 24 4,64 2,76 3,01 1,98
Nova 19,60 25,73 22,06 29,13
Nova Cinema 7,79 5,67 9,95 6,40
Fanda 1,99 1,45 2,13 1,79
Smíchov 0,87 1,04 1,28 1,48
Telka 1,01 0,88 1,02 0,65
Prima family 14,97 17,20 12,05 14,72
Prima Cool 3,82 4,93 5,05 6,03
Prima love 1,89 2,12 2,32 2,74
Prima Zoom 2,02 1,72 2,23 2,04
TV Barrandov 5,31 5,58 4,81 4,65
Atmedia 3,50 2,43 2,98 1,94
ostatní TV 7,45 5,49 8,24 5,98
Celodenní a večerní podíly televizních skupin na publiku za neděli 5. května 2013 (%)
Televize D15+ (celý den) D15+ (prime time) D15–54 (celý den) D15–54 (prime time)
ČT Group 29,77 25,75 25,87 22,45
Nova Group 31,26 34,77 36,44 39,45
Prima Group 22,70 25,97 21,65 25,53

Zdroj: ATO-Mediaresearch

Sobotní večer opanovaly programy České televize. Žádný pořad ale nedosáhl hranice milionu diváků. Absolutně nejsledovanější byla Galashow 60 s Jiřinou Bohdalovou na ČT 1, kterou si Česká televize od 20 hodin připomínala šedesáté výročí zahájení pravidelného televizního vysílání na území tehdejšího Československa. V průměru ji vidělo 917 tisíc dospělých diváků, což představovalo 24,19 procenta publika. Bylo to dokonce víc, než souběžně vysílaný přenos hokejového zápasu Česko – Švédsko na mistroství světa, který od 20:15 na ČT Sport vidělo v průměru 909 tisíc dospělých diváků (24,07 procenta publika).

Hokej ale zaujal především mladé diváky – v cílové skupině 15 až 54 let dosáhl podílu 33,19 procenta, zatímco Galashow 60 na Jedničce jen 8,07 procenta. Pro představu: z 917 tisíce diváků show s Jiřinou Bohdalovou bylo 771 tisíc starších 55 let. Krok s programy České televize v sobotu částečně držel jen hlavní program Novy, jehož film Příšerná tchýně vidělo od 20:20 hod. průměrně 675 tisíc dospělých diváků (17,37 procenta publika, u mladších diváků od 15 do 54 let to bylo 21,89 procenta). V konkurenci hokeje a Galashow 60 bodovala i Nova Cinema s českou komedií Slunce, seno a pár facek. Od 20 hodin ji vidělo 357 tisíc dospělých diváků a 9,38 procenta publika (12,31 procenta v cílové skupině diváků od 15 do 54 let).

ČT 1 bodovala i zábavným Silvestrovským koktejlem, který od 21:35 hod. zaujal v průměru 722 tisíc dospělých diváků (19,24 procenta publika), ale většinou šlo opět o starší generaci nad 55 let. Nova Cinema si udržela vysokou sledovanost i pozdně večerním filmem Vzorec pro vraždu. Od 22:15 hod. ho upřednostnilo 254 tisíc dospělých diváků (11,65 procenta publika, u mladších od 15 do 54 let šlo o podíl 10,45 procenta). ČT 2 i o víkendu bodovala Večerníčkem, Krkonošskou pohádku sleduje v průměru víc než 300 tisíc dospělých diváků, což představuje přes 10 procent publika (v sobotu dokonce 14,43 procenta, u diváků od 15 do 54 let pak 17,65 procenta).

BRAND24

Fanda v sobotu bodoval přenosem boxu, od 21:05 hod. jej sledovalo 137 tisíc dospělých diváků (4,39 procenta publika, u mladších od 15 do 54 let to bylo 4,11 procenta). Prima love v sobotu uspěla s filmem Kde jsi?, který od 20:20 hod. vidělo 136 tisíc dospělých diváků a 3,52 procenta publika. Sobota se ale vydařila především ČT Sport, která hlavně u publika od 15 do 54 let předstihla v prime time (od 19 do 23 hodin) Novu a s průměrným podílem 26,36 procenta se stala nejsledovanější českou televizí (Nova měla ve stejnou dobu u této cílové skupiny podíl 22,53 procenta).

Celodenní a večerní podíly televizí na publiku za sobotu 4. května 2013 (%)
Televize D15+ (celý den) D15+ (prime time) D15–54 (celý den) D15–54 (prime time)
ČT 1 17,96 20,17 10,94 8,67
ČT 2 4,35 3,36 3,89 3,68
ČT Sport 12,43 18,57 15,78 26,36
ČT 24 3,73 2,18 2,39 1,23
Nova 17,92 20,30 20,33 22,53
Nova Cinema 7,00 8,21 8,30 10,46
Fanda 1,86 2,07 1,87 2,01
Smíchov 0,66 0,47 0,96 0,71
Telka 0,96 0,74 0,72 0,36
Prima family 10,10 7,53 10,16 7,25
Prima Cool 3,30 2,62 4,74 4,19
Prima love 2,22 2,69 2,31 2,59
Prima Zoom 1,32 0,83 1,28 0,72
TV Barrandov 4,72 2,81 4,33 1,35
Atmedia 3,57 2,21 3,26 1,81
ostatní TV 7,91 5,22 8,77 6,09
Celodenní a večerní podíly televizních skupin na publiku za sobotu 4. května 2013 (%)
Televize D15+ (celý den) D15+ (prime time) D15–54 (celý den) D15–54 (prime time)
ČT Group 38,47 44,29 33,00 39,94
Nova Group 28,40 31,80 32,18 36,06
Prima Group 16,94 13,67 18,49 14,74

Zdroj: ATO-Mediaresearch

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).