Chystaným zvyšováním ceny televizní reklamy na Nově, Primě i České televizi se zabývá Úřad na ochranu hospodářské soutěže. Nova oznámila, že od Nového roku zdraží reklamní časy o dvacet procent, stejný nárůst ceníků plánuje i televize Prima. Veřejnoprávní ČT nechce zůstat pozadu a zvýší ceníky o patnáct procent. Zdůvodnila to právě plánovaným zdražováním na Nově a Primě.
Není to klasický kartel, mohlo by se jednat o nedovolenou výměnu informací,
komentoval rozhodnutí televizí v Lidových novinách šéf antimonopolního úřadu Martin Pecina. Výměna přitom nemusí být tajná, v některých státech se za ni považuje už jen samotná veřejná informace, kterou největší konkurenti neodmítnou.
Úřad se podle Peciny bude snažit „zvednout prst a říci: to se nesmí“.
Televize Nova by mohla podle Hospodářských novin inkasovat v příštím roce za prodej reklamních časů až 6,6 miliardy korun.