Hlavní navigace

Antimonopolní úřad zkoumá zdražení reklamy na Nově, Primě a ČT

23. 10. 2007
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: 115393
23. 10. 2007

Chystaným zvyšováním ceny televizní reklamy na Nově, PriměČeské televizi se zabývá Úřad na ochranu hospodářské soutěže. Nova oznámila, že od Nového roku zdraží reklamní časy o dvacet procent, stejný nárůst ceníků plánuje i televize Prima. Veřejnoprávní ČT nechce zůstat pozadu a zvýší ceníky o patnáct procent. Zdůvodnila to právě plánovaným zdražováním na Nově a Primě.

Není to klasický kartel, mohlo by se jednat o nedovolenou výměnu informací, komentoval rozhodnutí televizí v Lidových novinách šéf antimonopolního úřadu Martin Pecina. Výměna přitom nemusí být tajná, v některých státech se za ni považuje už jen samotná veřejná informace, kterou největší konkurenti neodmítnou. Úřad se podle Peciny bude snažit „zvednout prst a říci: to se nesmí“.

Televize Nova by mohla podle Hospodářských novin inkasovat v příštím roce za prodej reklamních časů až 6,6 miliardy korun.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).