Hlavní navigace

Anketa: Televizi Z 1 plánují sledovat tři čtvrtiny čtenářů DigiZone.cz

17. 4. 2008
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: 115393
17. 4. 2008

Na připravovanou zpravodajsko-publicistickou televizi Z 1 se plánuje dívat 75 procent čtenářů serveru DigiZone.cz. Vyplývá to z ankety u článku Zpravodajsko-publicistická Z 1 bude od začátku vysílat širokoúhle, ve které hlasovalo přes 200 respondentů.

Na otázku Budete se dívat na televizi Z 1? odpovědělo 54 procent čtenářů možností „určitě ano“ a dalších 21 procent respondentů volbou „spíše ano“. Naopak možnosti „spíše ne“ (6 procent) a „určitě ne“ (tři procenta) zůstaly v součtu pod deseti procenty. 16 procent čtenářů DigiZone.cz zatím není rozhodnuto, jak se ke sledování stanice Z 1 postavit.

Neříkáme přesné datum, které sice máme stanovené, ale můžu říct, že začneme vysílat někdy na rozmezí května a června, řekl před týdnem šéfredaktor zpravodajství Z 1 Hanuš Hanslík na IV. Kulatém stole o digitalizaci a dodal: Program Z 1 není zdaleka jen o zpravodajství, bude tam řada publicistických formátů a velké množství dokumentů.

Hanuš Hanslík přiblížil na konferenci serveru DigiZone.cz také vymezení připravované komerční zpravodajské televize vůči veřejnoprávnímu ČT 24 a přidal i podrobnosti o cílové skupině stanice: Zatímco Česká televize je veřejnoprávní televizí a musí uspokojovat široké vrstvy všech diváků, my si můžeme tu cílovou skupinu vybrat. Naší cílovou skupinou jsou obyvatelé s vyššími příjmy, vzdělanější obyvatelé převážně z větších měst. Krátce to lze shrnout jednoduchou charakteristikou – lidé s příjmy přibližně půl milionu korun ročně a výše.

Moderátor Jakub Železný s šéfredaktorem zpravodajství Z 1 nicméně polemizoval, že takto definovaná skupina obyvatel může být velmi podobná lidem, kteří dnes sledují ČT 24. Cílová skupina všech zpravodajských televizí je velmi podobná. Ale jde o to, že my samozřejmě budeme upravovat svůj program tak, aby té cílové skupině seděl víc. Budeme se zabývat jinými tématy, vybírat si je a jinak je zpracovávat, odpověděl mu Hanuš Hanslík.

Tipy C

PŘEČTĚTE SI: Zpravodajsko-publicistická Z 1 bude od začátku vysílat širokoúhle

A jaké sledovanosti by Z 1 chtěla dosáhnout? Šéfredaktor zpravodajství Z 1 nechtěl na Kulatém stole říct plán pro nejbližší budoucnost, vyznačil televizi ale metu pro dobu po rozvinutí pokrytí zemským digitálním vysíláním. Co se týká cílové sledovanost, tak sledovanost zpravodajských televizí všude ve světě se pohybuje v řádu jednoho dvou, maximálně tří procent. My si nemyslíme na žádné vyšší cíle, řekl Hanuš Hanslík a připojil: Pokud dosáhneme takové sledovanosti v řádu několika let, budeme velmi spokojeni.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor pracoval do ledna 2011 ve zpravodajství TV Z1. V redakci DigiZone.cz působil od startu v říjnu 2005 do dubna 2008 jako redaktor, pak i zástupce šéfredaktora.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).