Hlavní navigace

Animáček – ukázkový příklad, jak zabít marketingově úspěšný produkt

9. 12. 2012
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: 115393
TV Barrandov se rozhodla zničit to jediné, co za dobu její existence spolehlivě funguje a místo toho půjde do nejistého souboje hlavní zpravodajské relace s třemi dalšími televizemi

Pokud něco nezávidím novému vedení televize Barrandov, je to vlna protestů diváků, která se po Novém roce snese na jeho hlavu v souvislosti s dramatickým omezením večerního dětského pásma Animáček. Téměř dvouhodinový blok animovaných pohádek a seriálů, který začíná deset minut po šesté hodině večer a končí úderem osmé, tedy v době, kdy děti míří do hajan, nahradí pouhá padesátiminutovka začínající ve čtyři odpoledne. Což rozhodně není čas na pohádky před spaním.

Barrandov se dosud Animáčkem všemožně chlubil, v čase jeho vysílání byl jasným lídrem u dětských diváků (jak pak by ne, když ostatní plnoformátové televize tou dobou vysílají zprávy) a na značce svého dětského pásma postavil i netelevizní produkty (plyšáky, nanuky, apod.). Rozhodně neztrácel ani u inzerentů, tedy alespoň u těch, co cílí na děti a zejména jejich rodiče. Zkrátka to byla velmi dobře vymyšlená alternativa vůči hlavním zpravodajským relacím, které jsou drahé na výrobu a čelit jim vlastními zprávami by bylo nesmírně těžké.

Jenže právě to teď chce Barrandov udělat. Vezme tři bývalé tváře zpráv tří konkurenčních televizí, předběhne první večerní zpravodajské relace o deset minut a pustí se do boje, který bude zřejmě dopředu ztracen. Budovat zcela nové hlavní zprávy v době, kdy diváci od modelu večerních relací utíkají k průběžnému informování o aktuálních událostech na internetu, je zkrátka pošetilé. Zvlášť když už ve stejný čas proti sobě bojují dvoje jiné silné zprávy na mnohem sledovanějších televizích, a třetí, ty nejsledovanější, začínají jen o několik minut později.

Barrandov chce ukázat, že má na to být plnohodnotnou konkurencí Novy, Primy family a ČT 1. Jenže v téhle svojí umanutosti se vzdává všech výhod, které si zatím stačil vytvořit – především v podobě alternativního programu, jenž se nebojí v době hlavních zpráv na jiných televizích dávat Šmouly a proti Ordinaci v růžové zahradě 2 postaví historický seriál (mimochodem, poté, co jej nové vedení Barrandova stáhlo, se do tohoto času v lednu vrátí další seriál, ovšem kriminální). Pečlivým vyzobáváním nespokojených diváků ostatních televizí získával Barrandov pověst televize, která nejede s hlavním proudem.

BRAND24

Teď se z Barrandova stane další Nova nebo Prima family, nabídne nám už několikátý denní pořad o celebritách (jestlipak je někdo stíhá sledovat všechny?), soutěže, které by jako z oka vypadly podvečerní ČT 1 (to asi nebude žádná msta bývalých členů managementu ČT Petru Dvořákovi, před kterým utekli právě do TV Barrandov), politickou diskusi pro úlitby mocným, kteří se rádi uvidí na televizní obrazovce a možná zaregistrují, že nějaká TV Barrandov existuje, nebo erotický magazín v době, kdy všechny ostatní televize už tento formát opustily jako přežilý.

Pokud může mít někdo z programových plánů Barrandova na příští rok radost, jsou to placené dětské kanály a možná i Česká televize. Její podvečerní pásmo Kavčí hnízdo, které dosud svádělo boj s Animáčkem a často prohrávalo, nebude mít ve svém čase na volně šířených televizích konkurenci. Děti a jejich rodiče zkrátka přepnou z Barrandova na ČT 2. A nebo na Disney Channel, Minimax, Nickelodeon, JimJam a kupu dalších televizí. A z Barrandova se stane jen další tuctový program, kde “nic nedávají”.

Je dobře, že Barrandov ruší večerní dvouhodinový Animáček a dá místo něj vlastní zprávy?

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).