Více než 90 % internetových uživatelů v České republice starších 15 let si nenechalo ujít přenosy ze Zimních olympijských her v ruském Soči. Dnes o tom informovala společnost Mediaresearch, která tyto data získala od svých partnerů – České televize, Asociace televizních organizací (ATO), Admosphere, Socialbakers a serverů iDNES.cz a Seznam.cz. Mediaresearch analyzovala data televizní sledovanosti a návštěvnosti internetu společně s odpověďmi z online panelu respondentů. Výzkum zohlednil mimo jiné i monitoring sociálních sítí a monitoring reklamy.
SPECIÁL: Seriál ZOH 2014 Soči
Mediaresearch uvedla, že necelá třetina ze zmíněných 90 % internetových uživatelů přizpůsobila olympijským hrám svůj denní režim. Tři čtvrtiny sledovanosti dění olympijských her z médií (převážně z televize, internetu, tisku a rozhlasu) se odehrávalo z pohodlí domova, více než desetina pak v práci anebo ve škole a 5% podíl měla konzumace olympijského obsahu na cestách. Z crossmediálního výzkumu Mediaresearch mimo jiné vyplynulo, že uživatelé více zařízení věnovali olympiádě i více času. Využívání nových technologií jako chytrý mobilní telefon nebo tablet navyšovalo celkovou konzumaci olympijských her, ale nebylo na úkor televizní sledovanosti.
GRAFIKA: Zimni olympijske hry Soci 2014 v mediich
A jak se projevila olympiáda na využívání speciálních mobilních aplikací? Některou z nich si stáhla více než pětina uživatelů těchto chytrých zařízení s připojením na internet. Dalších bezmála 60 % z nich uvedlo, že o existenci těchto aplikací věděli, ale do svého zařízení si ji nestáhli. Pomyslnou zlatou medaili za nejstahovanější aplikaci si od respondentů vysloužila ZOH 2014 od společnosti T-Mobile a Českého olympijského výboru, druhá nejstahovanější byla aplikace Letná 2014 a bronzovou příčku obsadila Ice Hockey Soči 2014 (IIHF). Olympiád v Rusku se konala letos od 7. do 23. února.