Atraktivnější vysílací časy by měly podle majitele vydavatelství Economia a sponzora jednoho z belgických cyklistických týmů Zdeňka Bakaly známé cyklistické závody v televizi. Bakala to řekl v rozhovoru pr červencové vydání české verze měsíčníku Forbes s tím, že pracuje na novém systému řízení profesionální cyklistiky. Podle jeho slov by měla vzniknout nová společnost, v níž by měla podíl stávající mezinárodní cyklistická federace UCI i jednotlivé cyklistické týmy.
K TÉMATU: Exkluzivitu na Giro d’Italia získal Eurosport, všechny závody poběží v HD rozlišení
„Tato společnost by mimo jiné byla nástrojem k tomu, aby týmy, které se účastní toho podniku, dostávaly na rozdíl od dnešní situace podíl na výnosech z televizních práv,“ uvedl Bakala. Nová společnost by také vyžadovala dodržování mnohem přísnějších pravidel, než je tomu dnes, aby se předešlo případům dopingu, jaký šokoval svět u Lance Armstronga. Součástí nových pravidel by měl být i jasný celosvětový žebříček jednotlivých cyklistů světa, podobně jako je tomu třeba u tenistů.
ČTĚTE TAKÉ: Stanice TLC nabídla exkluzivní rozhovor Oprah Winfrey s Lancem Armstrongem
„Výsledkem by také byl jasný televizní produkt. Dneska když člověk sleduje cyklistiku, buď musí skončit v práci v jednu hodinu odpoledne a do pěti sledovat druhou polovinu etapy, anebo ve zprávách večer uvidí jen finiš. Je zkrátka potřeba najít televizní produkt s potenciálem rozšířit počet lidí, kteří jsou ochotni cyklistiku v televizi sledovat,“ řekl Bakala časopisu Forbes.