Hlavní navigace

Z1 ani TV Barrandov zatím neprojevily zájem o slevu na peoplemetry

5. 1. 2009
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: 115393
5. 1. 2009

DOPLNĚNO Nové digitální televize Z1 a TV Barrandov, které zatím jako jediné z šesti původních vítězů licenčního řízení na první čistě digitální televize obdržely kompenzační licence pro celoplošné zemské digitální vysílání, neprojevily zájem o zlevněná data z elektronického měření sledovanosti prostřednictvím peoplemetrů. Uvádí to ve svém dnešním vydání týdeník Marketing a Media.

K TÉMATU: Nové digitální televize mohou získat data z peoplemetrů se slevou 70 %

Asociace televizních organizací (ATO), která je zadavatelem peoplemetrového průzkumu sledovanosti, nedávno nabídla novým digitálním stanicím, že mohou získat data se slevou 70 procent. Televize Barrandov i Z1 se ale už dříve vyjádřily v tom smyslu, že peoplemetry pro ně nejsou zajímavé, protože nedokáží zachytit sledovanost dostatečně podrobně a tudíž by je znevýhodňovaly oproti konkurenci.

Zájem o levnější data však podle týdeníku projevila společnost At Media, která zastupuje při prodeji reklamních časů tematické televize z portfolia sesterských firem kabelové společnosti UPC: Chellozone a Cello Central Europe. Mezi ty patří dokumentární kanál Spektrum, dětský Minimax, Sport 1 či ženská stanice Zone Romantica.

Zájem o elektronická data deklaroval Marcin Boroszko, ředitel polské At Medie, jenž se na založení české pobočky podílel. Právě v Polsku má At Media přístup k elektronickým datům a kumulativní share a rating za zastupované stanice jsou prezentovány i ve veřejných výstupech, vysvětlil týdeník Marketing a Media.

BRAND24

Do výzkumu bychom chtěli vstoupit v polovině letošního roku a máme zájem o data, jež by umožnila mediální plánování televizní reklamy. Usilujeme, aby podíl stanic At Medie byl standardní součástí veřejných výstupů, řekl týdeníku Štěpán Wolde z agentury Media One, která je partnerem české pobočky At Media.

AKTUALIZOVÁNO 17:25: Podle vyjádření PR zástupkyně televize Z1 Ivany Dubášové stanice dosud žádnou nabídku na vstup do peoplemetrového projektu se slevou nedostala, a tak se k ní ani nemohla vyjádřit. Ředitelka televize Barrandov Janka Vozárová serveru DigiZone.cz řekla, že do peoplemetrového měření sledovanosti televize vstoupí zhruba za rok.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).