Hlavní navigace

Všechny programy ČT minulý týden posilovaly na úkor Novy i Primy

18. 9. 2008
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: 115393
18. 9. 2008

UVNITŘ GRAF A TABULKA ZA CELÝ ROK 2008 Všechny čtyři programy České televize minulý týden zaznamenaly vyšší sledovanost než v předchozím týdnu a ubraly diváky oběma velkým komerčním televizím – NověPrimě, ale také malým satelitním a kabelovým kanálům. Nejlépe se dařilo prvnímu programu ČT, který v celodenním podílu na publiku (diváci starší patnácti let) dosáhl hodnoty 22,04 procenta, což je o 1,79 procentního bodu více než v předchozím týdnu. Jde o nejvyšší hodnotu ČT 1 od začátku letošního června.

GRAF: Podíly českých televizí na sledovanosti za 37. týden 2008 (PDF, 23kB)

V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin dosáhla ČT 1 podílu 23,50 procenta. Vyplývá to z výsledků elektronického měření sledovanosti, které pro Asociaci televizních organizací (ATO) zpracovala společnost Mediaresearch a jež ATO zveřejnila na své webové stránce www.ato.cz. Pozici nejsledovanější televize si i přes pokles udržela Nova, která v celodenních číslech dosáhla podílu 37,48 procenta, což je o 1,54 procentního bodu méně než v předchozím týdnu. Během prime time Novu sledovalo v průměru 41,28 procenta diváků starších patnácti let, kteří trávili čas u televize.

TABULKA: Jak se vyvíjí týdenní sledovanost českých televizí po celý rok 2008

Pokles se dotknul také televize Prima, jež si v průměrném celodenním podílu na divácích pohoršila z 19,40 na 18,66 procenta. V hlavním vysílacím čase dávalo Primě přednost ještě méně diváků: 17,70 procenta. Naopak program ČT 2 si mírně polepšil. V celodenním průměru vyskočil jeho podíl na dospělém publiku z 6,26 na 6,56 procenta, v prime time ale mírně klesl na 6,04 procenta. Nepatrně stoupal zájem o zpravodajskou ČT 24 – v celodenních číslech z 1,43 na 1,48 procenta (v hlavním vysílacím čase ji sledovalo v průměru 0,88 procenta dospělých diváků, kteří trávili večer u televizoru).

BRAND24

Program ČT 4 Sport si v průměrném celodenním podílu na publiku polepšil z 0,74 na 0,90 procenta, a v prime time dosáhl podílu 0,82 procenta. Filmový kanál Nova Cinema minulý týden přitahoval po celý den v průměru 0,44 procenta diváků starších patnácti let, což bylo o jednu setinu procentního bodu méně než v předchozím týdnu. Během prime time dosáhla Nova Cinema podílu 0,36 procenta.

Malé kabelové a satelitní kanály, zařazené do skupiny „ostatní televize“, minulý týden zaujaly v průměru 12,44 procenta dospělých diváků po celý den (předchozí týden to bylo 12,45 procenta) a 9,42 procenta v hlavním vysílacím čase.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).