Hlavní navigace

Volby udělaly z ČT 24 skokana minulého týdne, meziročně nejvíc posilovala Nova

14. 10. 2014
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Naopak Prima nabrala opačný kurz a všechny její programy kromě Primy love klesaly, a to i meziročně. Nejvíc hlavní kanál.

Mezitýdenní vývoj (vs. 40. týden 2014)

Cílová skupina 15+

Volební vysílání České televize vytáhlo minulý týden zpravodajský kanál ČT 24 k největšímu nárůstu v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let ze všech českých televizí měřených peoplemetry. ČT 24 si pomohla o 1,37 procentního bodu na hodnotu 5,02 procenta a stala se čtvrtou nejsledovanější televizí v zemi. Významněji stoupala i ČT Sport, jež si polepšila o 0,49 procentního bodu na podíl 2,95 procenta. Největší mezitýdenní pokles zaznamenal hlavní kanál Primy, který se propadl o 0,56 procentního bodu na hodnotu 14,10 procenta a poté jeho sesterská Prima Cool, jež klesla o 0,36 procentního bodu na 3,11 procenta.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Podzimní růst Novy se zastavil, minulý týden ztrácela nejvíc z českých televizí

Česká televize byla jedinou z tří velkých televizních skupin v zemi, která si minulý týden polepšila v souhrnném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let za všechny své volně šířené kanály. Oproti předminulému týdnu její podíl narostl o 1,83 procentního bodu na hodnotu 27,70 procenta. Mírný pokles zaznamenala vedoucí skupina Nova, která si pohoršila o 0,14 procentního bodu na kumulovaný podíl 34,79 procenta. Na poklesu se podepsala zejména Telka a hlavní kanál Novy. Největší pokles zaznamenala skupina Prima, která si pohoršila o 1,12 procentního bodu na 21,88 procenta. Kromě Primy love klesaly všechny její kanály.

Top 10 všechny stanice (41. týden 2014)

Cílová skupina 15–54

U mladšího publika od 15 do 54 let, na které programově i obchodně cílí skupina Nova, si minulý týden v průměrném celodenním podílu nejvíce polepšila rovněž zpravodajská ČT 24. Nebyl to však takový nárůst jako u širší kategorie všech dospělých diváků nad 15 let. ČT 24 rostla o 0,89 procentního bodu na hodnotu 2,92 procenta. Významněji si pomohla i ČT Sport, jejíž podíl vzrostl o 0,54 procentního bodu na 3,06 procenta, a také Nova Cinema, která si polepšila o 0,66 procentního bodu na 6,03 procenta. Nejvíce klesala Prima Zoom (o 1,05 procentního bodu na 2,23 procenta) a hlavní kanál Primy s ČT 2 (oba shodně o 0,42 procentního bodu na 11,72, resp. 3,49 procenta).

Ve výkonu celých televizních skupin nastala změna oproti širší cílové skupině všech dospělých diváků nad 15 let. Růst oproti předminulému týdnu nezaznamenala pouze Česká televize, ale i skupina Nova. Ta si v součtu všech svých pěti volně šířených kanálů polepšila o 0,68 procentního bodu na hodnotu 38,86 procenta (Smíchov a Telka ale mírně klesaly). ČT stoupala o 0,77 procentního bodu na kumulovaný podíl 23,17 procenta. Jako jediná z „velké trojky“ klesala skupina Prima, která se oproti předminulému týdnu propadla o 0,98 procentního bodu na hodnotu 22,30 procenta.

Kanály – průměrné podíly (41. týden 2014)
Graf podílu kanálů (41. týden 2014)
Graf podílu skupin (41. týden 2014)

Meziroční vývoj (vs. 41. týden 2013)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání s 41. týdnem minulého roku si v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let nejvíce polepšila zpravodajská ČT 24, a to o 0,72 procentního bodu na 5,02 procenta. Významněji poskočila i Nova Cinema (o 0,57 procentního bodu na 4,72 procenta) a ČT Sport (o 0,53 procentního bodu na 2,95 procenta). Největší meziroční pokles zaznamenala ČT 1, která se propadla o 1,81 procentního bodu na 13,76 procenta, a poté hlavní kanál Primy, který se propadl o 1,35 procentního bodu na hodnotu 14,10 procenta.

Z pohledu tří největších televizních skupin v zemi a jejich meziročního vývoje souhrnných celodenních podílů na dospělém publiku starším 15 let se nejlépe dařilo skupině Nova. Polepšila si o 2,17 procentního bodu na hodnotu 34,79 procenta, přičemž všech pět jejích volně šířených kanálů poměrně významně posilovalo. Nárůst zaznamenala i Česká televize, ale ne tak výrazný jako Nova: polepšila si o 0,57 procentního bodu na 27,70 procenta. Nebýt velkého poklesu Jedničky, zaznamenala by podobně rekordní růst jako Nova. Jediná Prima významně meziročně ztrácela: propadla se o 1,75 procentního bodu na hodnotu 21,88 procenta.

BRAND24

Graf týdenních podílů kanálů (2014)

Cílová skupina 15–54

V mladší divácké kategorii 15 až 54 let si meziročně z jednotlivých televizích stanic v průměrném celodenním podílu na publiku nejvíce polepšil dětský kanál ČT :D. Jeho podíl narostl o 0,83 procentního bodu na hodnotu 2,48 procenta. Významně rostl i podíl Smíchova (o 0,77 procentního bodu na 2,66 procenta) a Novy Cinema (o 0,70 procentního bodu na 6,03 procenta). Největší meziroční pokles u mladšího publika zaznamenal hlavní kanál Primy, který se propadl o 1,24 procentního bodu na hodnotu 11,72 procenta, a poté TV Barrandov, která klesla o 1,11 procentního bodu na podíl 2,47 procenta.

Pohledem tří největších televizních skupin v zemi a jejich souhrnných celodenních podílů na publiku od 15 do 54 let se nejlépe dařilo skupině Nova. Meziročně si polepšila o 2,14 procentního bodu (tedy podobně jako u širší skupiny všech dospělých diváků nad 15 let) na hodnotu 38,86 procenta. Stoupala i Česká televize, a to o 1,30 procentního bodu na souhrnný podíl 23,17 procenta (bylo by to více, nebýt meziročního poklesu Jedničky o víc než půl procentního bodu). Jako jediná z „velké trojky“ zaznamenala pokles skupina Prima, která si pohoršila o 1,71 procentního bodu na hodnotu 22,30 procenta.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2014)

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).