Prozrazuje to společnost IHS Technology ve své studii „TV Sets Intelligence Service“ a odhaduje, že v roce 2019 bude mít více než 50 % domácností v Japonsku, USA a v některých evropských zemích (uváděny jsou Francie, Německo a Velká Británie) tzv. chytrý televizor napojený na internet.
Japonský trh už 50 % dosáhl a v roce 2019 má překročit 60 %, v USA má být podíl na 57 % a Německo a Velká Británie by v této době už měly mít na 53 %. V případě Francie, což je poslední země Evropy, či EU, o které se studie zmiňuje, by měl být poměr mezi „chytrými“ a „hloupými“ televizory přesně na padesáti.
Svou roli na zvyšování podílu Smart TV v domácnostech by měla také sehrát rostoucí poptávka po rozlišení Ultra HD (4K) společně s nástupem technologie HDR pro hardware a pro obsah. Naděje vkládá IHS Technology i do letos zaváděných systému disků Blu-ray 4K.
Zpráva ještě doplňuje, že v Číně by mělo být v roce 2019 plných 46 % Smart TV, v Brazílii a v Rusku okolo 36 %.