Hlavní navigace

Vánoční týden zvýšil sledovanost ČT 1, zatímco Nova i Prima klesaly

2. 1. 2009
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: 115393
2. 1. 2009

UVNITŘ GRAF A TABULKA Televize Nova a Prima nebudou vzpomínat na vánoční týden v dobrém. Ačkoli se snažily připravit atraktivní programové schéma, diváci jim oproti předchozím týdnům ubyli. Posiloval naopak první program České televize, kterému se v hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin podařilo dosáhnout letošního maxima: sledovalo ho v průměru 27,14 procenta diváků starších patnácti let, kteří trávili večer u televize.

GRAF: Podíly českých televizí na sledovanosti v 52. týdnu 2008 (PDF, 23kB)

V celodenním průměrném podílu na dospělém publiku si ČT 1 nepolepšila tak zásadně, i když posílení podílu o 1,71 procentního bodu na 21,91 procenta není vůbec špatné. Diváci přibývaly také programu ČT 2. Po celý den jej v průměru sledovalo 5,82 procenta diváků starších patnácti let, kteří trávili čas u televize. To je o 0,60 procentního bodu více než týden před Vánoci. V hlavním vysílacím čase ale podíl ČT 2 klesl na průměrných 3,93 procenta, což je asi letošní minimum.

Sledovanost čistě digitálních programů ČT 4 a ČT 24 během Vánoc klesala. Sportovní ČT 4 dosáhla průměrného denního podílu na dospělém publiku 0,67 procenta, tedy o 0,51 procentního bodu méně než v předchozím týdnu. V hlavním vysílacím čase tento podíl ještě klesl na 0,58 procenta. Zpravodajský kanál ČT 24 dosáhl v celodenních číslech průměrného podílu 1,26 procenta, o 0,30 procentního bodu méně než týden před Vánoci. Během prime time ČT 24 sledovalo v průměru 0,84 procenta dospělého publika.

TABULKA: Vývoj týdenní sledovanosti českých televizí za celý rok 2008

Televizi Nova se o vánočních svátcích nedařilo. Celodenní podíl jejího hlavního programu klesl o 1,24 procentního bodu na 38,14 procenta, což je výsledek, jakého Nova naposledy dosáhla letos v říjnu. V hlavním vysílacím čase se Nova dokonce nepřehoupla přes čtyřicetiprocentní hranici: v průměru ji sledovalo 39,21 procenta diváků starších patnácti let, co trávili čas před televizní obrazovkou.

Klesal rovněž zájem o filmový kanál Nova Cinema. Druhý týden po zařazení do zemské digitální sítě 2 dosáhla Nova Cinema průměrného celodenního podílu 1,13 procenta na dospělém publiku, což je o 0,19 procentního bodu méně než týden před Vánoci. Během prime time si ale Nova Cinema udržela průměrný podíl nad jedním procentem, konkrétně dosáhla podílu 1,27 procenta – tedy lepšího než po celý den.

BRAND24

Vánoční propad zaznamenala také televize Prima, a celkem zásadní, protože dosáhla nejhoršího výsledku od letošního května. V celodenních číslech Prima oslovovala v průměru 17,01 procenta dospělého publika, což bylo o 0,45 procentního bodu méně než týden před Vánoci. V hlavním vysílacím čase se zájem o Primu dokonce ještě propadl na průměrných 16,30 procenta.

Pro malé kabelové a satelitní televize bývají Vánoce tradičně nejúspěšnějším týdnem v roce, a ne jinak tomu bylo i na závěr roku 2008. V celodenním podílu na dospělém publiku dosáhly průměrné hodnoty 14,06 procenta, což je o 0,38 procentního bodu více než týden před Vánoci. V hlavním vysílacím čase se jejich podíl dostal nad 10 procent, konkrétně na hodnotu 10,73 procenta. Když se sečte průměrný celodenní podíl „ostatních televizí“ a digitálních programů ČT 4, ČT 24 a Nova Cinema, dosáhly neanalogové televize souhrnného podílu 17,12 procenta – více než Prima.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).