Hlavní navigace

V listopadu nejvíc stoupala ČT 1, naopak největší pokles vykázal hlavní kanál Novy

4. 12. 2013
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

UVNITŘ GRAFY A TABULKA – Skupina Nova jako jediná vykazuje v meziročním srovnání celodenních podílů růst, oproti letošnímu říjnu ale klesala. Tempo meziročního poklesu Primy je nadále vysoké.

Meziměsíční vývoj (vs. říjen 2013)

Cílová skupina 15+

Česká televize pokračuje v úspěšném tažení letošní podzimní sezónou. Její hlavní kanál ČT 1 si v listopadu polepšil v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let oproti říjnu nejvíce ze všech českých televizí měřených peoplemetry. Podíl Jedničky narostl o 1,32 procentního bodu na hodnotu 16,51 procenta. Naopak největší meziměsíční pokles zaznamenal hlavní kanál Novy, který si pohoršil o 1,10 procentního bodu na podíl 24,44 procenta. Vyplývá to z pravidelné měsíční monitorovací zprávy společnosti Mediaresearch pro Asociaci televizních organizací (ATO).

ŘÍJNOVÁ DATA: Prima i v říjnu klesala, zejména tematické kanály. ČT meziročně rostla u mladých

Nova klesala i souhrnném celodenním podílu všech svých kanálů. Oproti říjnu si v této kategorii pohoršila o 0,74 procentního bodu na hodnotu 32,59 procenta, s náskokem si ale udržela pozici lídra trhu. Česká televize na druhé pozici ale výrazně posílila. Ve srovnání s říjnem její kumulovaný podíl narostl o 1,43 procentního bodu a dosáhl hodnoty 29,09 procenta. Na pozici trojky trhu zůstala skupina Prima, která si stejně jako Nova oproti říjnu pohoršila, konkrétně pak o 0,53 procentního bodu na hodnotu 22,06 procenta. V jejím případě za to může rovněž hlavní kanál, který si pohoršil o 0,44 procentního bodu na hodnotu 14,26 procenta.

Top 10 všechny stanice (listopad 2013)

Cílová skupina 15–54

V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let, na kterou programově i obchodně cílí Nova a je blízká zadavatelům inzerce, si meziměsíčně nejvíce polepšila opět ČT 1. Její průměrný celodenní podíl oproti říjnu narostl o 0,88 procentního bodu na hodnotu 12,39 procenta. Zajímavý růst o 0,75 procentního bodu na podíl 3,00 procenta zaznamenala i ČT Sport, které pomohl zejména tenisový Davis cup. Opačným směrem se vydala sesterská ČT 24, která naopak zaznamenala v této kategorii největší pokles: o 0,93 procentního bodu na hodnotu 2,69 procenta. Významně ale klesal i hlavní kanál Novy (o 0,70 procentního bodu na hodnotu 26,88 procenta).

Ze srovnání výkonu tří největších televizních skupin a jejich souhrnných celodenních podílů na publiku od 15 do 54 let vyšla vítězně skupina Nova, která si ale v porovnání s říjnem mírně pohoršila o 0,10 procentního bodu na hodnotu 37,46 procenta. Pozici dvojky na trhu si udržela Česká televize, která tak během podzimu definitivně u této kategorie předhonila Primu. Oslovila v průměru 23,52 procenta publika, což bylo přesně o jeden procentní bod více než v říjnu. Skupin Prima se musela spokojit s pozicí trojky na trhu a podílem 22,08 procenta, který byl o 0,59 procentního bodu nižší než v předchozím měsíci.

Kanály – průměrné podíly (listopad 2013)
Graf podílu kanálů (listopad 2013)
Graf podílu skupin (listopad 2013)

Meziroční vývoj (vs. listopad 2012)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání oproti listopadu loňského roku je situace poněkud jiná. Největším „skokanem“ v růstu celodenního podílu na dospělém publiku starším 15 let je Fanda, který si polepšil o 0,51 procentního bodu na hodnotu 1,67 procenta. Ještě více ale rostl souhrnný podíl stanic zastupovaných agenturou Atmedia, dokonce o 1,96 procentního bodu na výsledných 3,81 procenta. Největší pokles z jednotlivých televizních stanic opět připadl na hlavní kanál Primy, který ve srovnání s listopadem 2012 klesl o 5,56 procentního bodu na hodnotu 14,26 procenta. Významný pokles o 1,28 procentního bodu na hodnotu 2,61 procenta zaznamenala i ČT Sport.

Jedinou televizní skupinou, která meziročně rostla v souhrnném celodenním podílu na publiku starším 15 let, byla Nova. Oproti loňskému listopadu si polepšila o 2,73 procentního bodu na hodnotu 32,59 procenta, k čemuž přispěly zejména dvě nové stanice SmíchovTelka, které ještě loni v listopadu nevysílaly. Česká televize zaznamenala meziroční pokles o 0,41 procentního bodu na hodnotu 29,09 procenta, Prima klesla o dost výrazněji – o 3,61 procentního bodu na podíl 22,06 procenta. V jejím případě nepomohl ani nový kanál Prima Zoom, ani meziroční růst Primy love, i když obě tyto stanice výrazně snížily ztrátu, kterou způsobil hlavní kanál skupiny.

BRAND24

Cílová skupina 15–54

V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let zaznamenal největší meziroční růst v průměrném celodenním podílu na publiku opět Fanda, a to o 0,42 procentního bodu na hodnotu 1,93 procenta. Zajímavě rostla také ČT 1 (o 0,32 procentního bodu na podíl 12,39 procenta) a Prima love (o 0,31 procentního bodu na 2,95 procenta). Největší pokles oproti listopadu 2012 vykázal opět hlavní kanál Primy, který si pohoršil o 5,40 procentního bodu na hodnotu 11,66 procenta. Výraznější pokles postihl také TV Barrandov, která meziročně klesla o 1,23 procentního bodu na podíl 3,44 procenta, a také ČT Sport, který si pohoršil o 1,52 procentního bodu na hodnotu 3,00 procenta.

Meziroční vývoj souhrnných celodenních podílů jednotlivých televizních skupin vykázal růst pouze u skupiny Nova, která si oproti listopadu 2012 v této cílové skupině polepšila o 3,43 procentního bodu na hodnotu 37,46 procenta. Česká televize prakticky stagnovala, když meziročně klesla o šest setin procentního bodu na podíl 23,52 procenta. Výrazný pokles zaznamenala skupina Prima, která si pohoršila o 3,56 procentního bodu na hodnotu 22,08 procenta.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).