Hlavní navigace

V lednu nejvíc klesala ČT 1, i meziročně. Oproti prosinci si nejvíce polepšila Prima

4. 2. 2014
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ LEDNA – Meziročně nejvíc stoupala skupina Nova, zejména díky hlavnímu kanálu a Fandovi. Česká televize neudržela pozici lídra z prosince.

Meziměsíční vývoj (vs. prosinec 2013)

Cílová skupina 15+

Televize Prima zaznamenala v lednu největší růst v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let ze všech tuzemských televizí měřených peoplemetry. Oproti prosinci si polepšila o 1,50 procentního bodu na hodnotu 14,01 procenta. Významnější růst o 0,45 procentního bodu na podíl 23,58 procenta vykázal i hlavní kanál Novy. Naopak největší meziměsíční pokles potkal ČT 1, která oproti prosinci klesla o 3,02 procentního bodu na hodnotu 16,99 procenta. Obdobný pokles u Jedničky je ale v lednu běžný, vyvažuje tím rekordní výkon z prosince, kdy od Vánoc do konce roku poráží komerční televize.

PROSINCOVÁ DATA: ČT za celý prosinec nad skupinou Nova, ale jen u diváků starších 15 let

Česká televize proto v lednu neudržela pozici lídra v souhrnném celodenním podílu na dospělém publiku a posunula se na pozici dvojky, když si oproti prosinci pohoršila o 1,93 procentního bodu na hodnotu 29,74 procenta. Jedničkou trhu byla skupina Nova se souhrnným podílem 31,80 procenta. V porovnání s prosincem si Nova polepšila o 0,45 procentního bodu. Ještě významnější růst, zejména díky svému hlavnímu kanálu, zaznamenala skupina Prima. Její čtyři programy oslovily denně v průměru 21,08 procenta a oproti prosinci si polepšily o 1,73 procentního bodu. Ani to však nestačilo na posun z pozice trojky na trhu.

Top 10 všechny stanice (leden 2014)

Cílová skupina 15–54

V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let, na kterou programově a obchodně cílí skupina Nova, v lednu nejvíce posiloval v průměrném celodenním podílu na publiku program ČT 2. Polepšil si o 0,45 procentního bodu na hodnotu 3,68 procenta. Ještě větší růst zaznamenala skupina neměřených „ostatních“ televizí – o 0,59 procentního bodu na podíl 10,90 procenta. Nejvíce klesala ČT 1, jež si v porovnání s prosincem pohoršila o 2,94 procentního bodu na hodnotu 13,72 procenta. Mírně klesala i Nova Cinema, konkrétně o 0,22 procentního bodu na podíl 5,75 procenta.

Také v této mladší divácké kategorii si mezi televizními skupinami v lednu udržela prvenství Nova. Jejích pět volně šířených kanálů sledovalo v průměru 37,07 procenta publika, což bylo o 0,53 procentního bodu více než v prosinci. Ještě více si polepšila skupina Prima, jejíž kumulovaný podíl vzrostl o 0,99 procentního bodu na hodnotu 20,09 procenta. Stačilo to však jen na pozici trojky na trhu, lépe se totiž vedlo České televizi. Ta za leden dosáhla průměrného souhrnného celodenního podílu 24,40 procenta, ale oproti prosinci si pohoršila o 1,96 procentního bodu, tedy o trochu více než v širší cílové skupině všech dospělých diváků starších 15 let.

Kanály – průměrné podíly (leden 2014)
Graf podílu kanálů (leden 2014)
Graf podílu skupin (leden 2014)

Meziroční vývoj (vs. leden 2013)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání s lednem loňského roku si z jednotlivých televizních stanic v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku nejvíce polepšil hlavní kanál Novy: jeho podíl vzrostl o 0,50 procentního bodu na hodnotu 23,58 procenta. Ještě větší růst zaznamenaly televize zastupované agenturou Atmedia; v jejich případě šlo o nárůst o 1,25 procentního bodu na podíl 3,81 procenta. Největší meziroční pokles ze všech českých televizí zaznamenala ČT 1, která si pohoršila o 2,38 procentního bodu na hodnotu 16,99 procenta. Výrazně také klesala zpravodajská ČT 24 (o 2,08 procentního bodu na 4,72 procenta), která loni – stejně jako Jednička – těžila z prezidentské volby. Téměř o dva procentní body meziročně klesla také televize Prima (o 1,97 procentního bodu na hodnotu 14,01 procenta).

BRAND24

Z tří největších televizních skupin si meziročně v souhrnném celodenním podílu na dospělém publiku nejvíce polepšila skupina Nova, jejíž pět volně šířených kanálů oslovilo denně 31,80 procenta publika, což bylo o 3,38 procentního bodu více než v lednu 2013. Česká televize na druhé pozici si meziročně významně pohoršila – klesla o 3,47 procentního bodu na hodnotu 29,74 procenta. Skupina Prima klesla jen nepatrně o 0,26 procentního bodu na hodnotu 21,08 procenta a zůstala na pozici trojky na trhu.

Cílová skupina 15–54

Obdobný meziroční vývoj zaznamenaly české televize i v mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let. Nejvíce stoupala skupina Nova, která si v souhrnném celodenním podílu polepšila o 3,05 procentního bodu na hodnotu 37,07 procenta (nejvíc rostl Fanda, a to o 0,31 procentního bodu na podíl 1,83 procenta). Výrazný pokles potkal Českou televizi, která si pohoršila o 2,09 procentního bodu na kumulovaný podíl 24,40 procenta. Skupina Prima na třetí pozici meziročně klesla o 0,92 procentního bodu na hodnotu 20,09 procenta.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).