Hlavní navigace

TV Barrandov stáhla svoji žádost o řádné členství v ATO. Půjde do měření s Novou?

5. 9. 2012
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Na trhu se spekuluje o vstupu majitele agentury Médea Jaromíra Soukupa do televize Barrandov. Médea společně s Novou připravují konkurenční peoplemetrové měření.

Žádost o přijetí za řádného člena Asociace televizních organizací (ATO), organizace zajišťující elektronické měření televizní sledovanosti v Česku, stáhla televize Barrandov. Podle místopředsedy představenstva licencované společnosti Barrandov Televizní Studio a programového ředitele stanice Janise Sidovského totiž nemá garanci podmínek účasti v projektu jakožto řádného člena. Barrandov je nyní přidruženým členem ATO, takže má přístup k datům z peoplemetrů, ale nemá v asociaci hlasovací právo.

K TÉMATU: Nova vybere „svého“ provozovatele peoplemetrů později, až 7. září

„Společnost Barrandov Televizní Studio a.s. jakožto přidružený člen ATO má nadále zájem jednat o podmínkách jeho účasti na projektu elektronického měření sledovanosti televizního vysílání v ČR v létech 2013 – 2017. Vzhledem k tomu, že ve stávající situaci nemá společnost Barrandov Televizní Studio a.s. garanci podmínek jeho účasti v projektu jakožto řádného člena, byla nucena vzít zpět svoji žádost o přijetí za řádného člena a požádat ATO o další jednání o garancích podmínek její účasti v projektu jakožto řádného člena ATO,“ odpověděl Sidovský na dotaz serveru DigiZone.cz.

ČTĚTE TAKÉ: Nova chce vlastního poskytovatele peoplemetrových dat. Vypsala tendr

O řádné členství v ATO žádá rovněž hudební televize Óčko a agentura Atmedia, která obchodně zastupuje asi dvacítku převážně kabelových a satelitních televizí v Česku. Atmedia je podobně jako Barrandov už nyní přidruženým členem ATO. Přijetí všech tří žadatelů dosud blokovala televize Nova, která nesouhlasila s výběrem společnosti Mediaresearch coby realizátora peoplemetrového měření i na další léta 2013 až 2017 a společně s mediální agenturou Médea připravuje konkurenční měření televizní sledovanosti prostřednictvím nedávno založeného Sdružení pro měření sledovanosti (SPMS).

NAPSALI JSME: ATO bude 5. září znovu rozhodovat o přijetí TV Barrandov, Óčka a Atmedie

BRAND24

SPMS podle informací serveru DigiZone.cz čile vyjednává s přidruženými členy ATO o možnosti vstupu do jejich projektu. Na trhu se navíc stále častěji spekuluje o zájmu majitele Médey Jaromíra Soukupa koupit podíl v TV Barrandov, což by mohlo vést k přechodu této televize k novému měření sledovanosti, prosazovanému televizí Nova. Janis Sidovský tuto možnost na dotaz serveru DigiZone.cz nijak nekomentoval. ATO mělo o přijetí tří nových řádných členů rozhodovat na dnešní valné hromadě, její termín byl ale na žádost Novy posunut o dva týdny.

„Na zasedání 28. valné hromady ATO došlo k posunutí termínu jednání při zachování původně plánovaného programu. Členové ATO s tímto posunem vzešlým z iniciativy CET 21 souhlasili, aby se vytvořil dostatečný prostor k projednání současné situace v ATO. Příští 29. valná hromada ATO se bude konat dne 21. září 2012,” informovala dnes pozdě odpoledne ATO formou tiskové zprávy.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).