Hlavní navigace

TipTV musí zaplatit sto tisíc korun za vědmy, padla ale i téměř půlmilionová pokuta

16. 4. 2015
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Čtyřsettisícovou pokutu dostal klamavý teleshopping na bývalé Primě family. Produkt GS Condro podle regulátora sliboval léčebné účinky, které nemohl garantovat.

Provozovatel teleshoppingového a prodejního kanálu TipTV, společnost TipTV marketing services, dostal od Rady pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) stotisícovou pokutu za pořad Vědmy radí. Podle regulátora se dopustil porušení zákona tím, že průvodkyně pořadem využila motivu strachy volající divačky, což bylo v rozporu s dobrými mravy. Jedná se konkrétně o vydání, které bylo odvysíláno 19. května 2013, tedy v době, kdy ještě byla stanice šířena v multiplexu 3 Českých Radiokomunikací a nikoliv multiplexu 4 Radima Pařízka. TipTV přerušila vysílání začátkem června 2013, do éteru se vrátila o rok později.

NEPŘEHLÉDNĚTE: Konec Active TV? Rada pro vysílání jí uložila pokuty za víc než milion korun

Moderátorka v pořadu diagnostikovala vážnou nemoc osoby blízké volající. Po sdělení závažné domnělé diagnózy moderátorka volající slibuje pomoc a vyzývá ji, aby ji opět kontaktovala. Lze předpokládat, že na základě velmi závažného sdělení o zdravotním stavu přítele bude volající vystrašena. Na základě strachu a obavy o zdraví svého přítele nemusí být volající schopna rozlišit zištnost chování moderátorky a bude akceptovat její výzvu k opakovanému kontaktování za další úplatu, čímž se volající příjem služby výrazně prodraží, informoval v tiskové zprávě regulátor.

BRAND24

Z ARCHIVU: Inzertní televize Tip začne přidávat další pořady, termín startu stanovený nemá

Vyšší pokutu, konkrétně 400 tisíc korun, ale dostala od vysílací rady společnost Green-Swan Pharmaceuticals CR, a to za reklamu/teleshopping na GS Condro, který byl odvysílán v rámci Nedělního receptáře Extra na Primě family dne 31. března 2013. Firma porušila zákaz, který neumožňuje mimo jiné, jak sdělila rada, uvádět diváky v omyl přisuzováním potravině vlastností prevence a ošetřování, léčby nebo vyléčení lidských onemocnění, neboť v předmětné reklamě jsou užity prvky a tvrzení, které deklarují léčebné účinky při onemocnění artrózou. Léčebné účinky byly taktéž doprovázeny grafikou. U diváka pak takováto reklama vyvolávala dle regulátora oprávněná spotřebitelská očekávání.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od září 2007 do ledna 2016 byl redaktorem DigiZone.cz. Kromě problematiky pirátství satelitní TV se zajímá také o dálkový příjem televize a VKV rozhlasu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).