Takřka 3,5 miliardy korun za reklamu proteklo podle ceníkových cen v květnu českými televizemi. Vyplývá to z monitoringu agentury Nielsen Admosphere, který pracuje s hrubými údaji neočištěnými o různé slevy, bonusy a výhody pro dlouhodobé reklamní klienty. Televize za květen získaly víc než polovinu všech deklarovaných příjmů všech typů médií v Česku – celkově za květen inzerenti vynaložili na reklamu v tuzemku 6,629 miliardy korun. Druhým nejvýnosnějším typem média byl tisk, který za květen získal z reklamy přes 1,5 miliardy korun podle ceníkových cen. Následovala rádia s 585 miliony Kč a internet s 530 miliony korun. Do venkovní reklamy šlo v květnu 491 milionů korun.
K TÉMATU: Kam se bude ubírat televizní reklama v tomto desetiletí?
Za prvních pět měsíců letošního roku utržily televize podle ceníkových cen 13,726 miliardy korun za reklamní prostor ve svém vysílání, což byla polovina všech reklamních výnosů v Česku. Na tisk připadlo 6,53 miliardy Kč, na rádia 2,41 miliardy, do internetové reklamy „nateklo“ 2,22 miliardy a do venkovní reklamy 1,86 miliardy korun. Celkově od začátku ledna do konce května zaevidovala agentura Nielsen Admosphere v Česku reklamní výnosy o objemu 26,74 miliardy korun. Opět jde ale o hrubé číslo vypočítané z ceníkových cen, reálně média vydělala podstatně menší peníze.