Hlavní navigace

Televize si v květnu účtovaly v ceníkových cenách 3,5 miliardy korun za reklamu

17. 6. 2015
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Do televizí putovala podle hrubých odhadů víc než polovina investic do reklamy, celkově všechny mediatypy inkasovaly podle monitoringu agentury Nielsen Admosphere přes 6,6 miliardy korun.

Takřka 3,5 miliardy korun za reklamu proteklo podle ceníkových cen v květnu českými televizemi. Vyplývá to z monitoringu agentury Nielsen Admosphere, který pracuje s hrubými údaji neočištěnými o různé slevy, bonusy a výhody pro dlouhodobé reklamní klienty. Televize za květen získaly víc než polovinu všech deklarovaných příjmů všech typů médií v Česku – celkově za květen inzerenti vynaložili na reklamu v tuzemku 6,629 miliardy korun. Druhým nejvýnosnějším typem média byl tisk, který za květen získal z reklamy přes 1,5 miliardy korun podle ceníkových cen. Následovala rádia s 585 miliony Kč a internet s 530 miliony korun. Do venkovní reklamy šlo v květnu 491 milionů korun.

Tipy C

K TÉMATU: Kam se bude ubírat televizní reklama v tomto desetiletí?

Za prvních pět měsíců letošního roku utržily televize podle ceníkových cen 13,726 miliardy korun za reklamní prostor ve svém vysílání, což byla polovina všech reklamních výnosů v Česku. Na tisk připadlo 6,53 miliardy Kč, na rádia 2,41 miliardy, do internetové reklamy „nateklo“ 2,22 miliardy a do venkovní reklamy 1,86 miliardy korun. Celkově od začátku ledna do konce května zaevidovala agentura Nielsen Admosphere v Česku reklamní výnosy o objemu 26,74 miliardy korun. Opět jde ale o hrubé číslo vypočítané z ceníkových cen, reálně média vydělala podstatně menší peníze.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).