Hlavní navigace

Skokanem minulého týdne byla u dospělého i mladšího publika Prima Cool

26. 10. 2015
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – V rámci mezitýdenního srovnání se žádné velké propady nebo růsty nekonaly. U meziročního srovnání však byla situace jiná.

Mezitýdenní vývoj (vs. 42. týden 2015)

Cílová skupina 15+

Největším skokanem minulého týdne se stala u dospělého publika Prima Cool. V kategorii 15+ si polepšila o 0,34 procentního bodu na hodnotu 3,55 %. Jak je patrné, žádné dramatické růsty se tentokrát nekonaly. Směrem vzhůru šel například i tematický kanál ČT Sport, který si polepšil o 0,28 procentního bodu na hodnotu 2,98 %. O poznání hůře skončila Jednička. Vlajkový kanál České televize se v porovnání s minulým týdnem propadl o více než půl procentního bodu na hodnotu 15,83 %. Podobný pád zažila i plnoformátová Televize Barrandov, která vykázala propad o 0,42 procentního bodu na hodnotu 5,62 %.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: StarDance vyšvihla ČT 1 na skokana minulého týdne, nejvíc se propadala Prima

Pohledem televizních skupin rostla nejvíce Nova. Součet hlavního kanálu, Novy Cinema, Fandy, Smíchova a Telky zajistil výsledný share 30,25 %. Jde však o nárůst o pouhých 0,27 procentního bodu. Nepatrně rostla i konkurenční Prima, a to o 0,15 %, jejíž součet hlavního kanálu, Primy Cool, Primy love a Primy Zoom se dostal na hodnotu 21,18 %. O téměř půl procentního bodu naopak klesly v součtu kanály České televize a Barrandova. Kavčí hory dosáhly souhrnného share 29,33 %, barrandovské kanály 6,65 %.

Top 10 všechny stanice (43. týden 2015)

Cílová skupina 15–54

Také u mladšího publika měla největší růstový potenciál Prima Cool. Ve srovnání s minulým týdnem si polepšila o 0,33 procentního bodu na hodnotu 5,89 %. O dvaadvacet setin procentního bodu narostla i konkurenční Nova, která se mohla pochlubit share 25,77 %. Největší pád naopak zažila plnoformátová Televize Barrandov, která včera odvysílala druhý díl seriálu Bezdružice. Právě ten přišel ve srovnání s úvodní částí o polovinu diváků. Barrandov v mezitýdenním srovnání padl o 0,56 procentního bodu na hodnotu 3,59 %. Shodně, tedy o 0,47 procentního bodu, padly Jednička a Prima. V případě ČT 1 byl share 11,3 %, u Primy 10,73 %.

MINULÝ ROK: ČT 1 skokanem minulého týdne, nejvíc ztrácela Prima. Nova silně meziročně roste

Stejně jako u dospělého publika i u mladších diváků rostla mezitýdenně nejvíce televizní skupina Nova, která si polepšila o 0,41 procentního bodu na hodnotu 36,61 %. Od své konkurence si v této kategorii udržela výrazný odstup. Souhrnný podíl České televize tentokrát činil 23,31 %, což znamenalo pokles o tři desetiny procentního bodu. Nejvíce však spadla opět skupina barrandovských kanálů, která si pohoršila o více než půl procentního bodu na hodnotu 4,48 %. Zajímavostí je tentokrát výsledek skupiny Prima, která se nehnula z místa ani o setinu bodu. Předminulý týden, stejně jako minulý, dosáhla souhrnného share 21,47 %.

Kanály – průměrné podíly (43. týden 2015)
Graf podílu kanálů (43. týden 2015)
Graf podílu skupin (43. týden 2015)

Meziroční vývoj (vs. 43. týden 2014)

Cílová skupina 15+

Meziroční vývoj sledovanosti je zajímavou sondou do popularity českých televizních stanic. Největší nárůst popularity zaznamenal vlajkový kanál České televize, který si polepšil z hodnoty 13,55 % na hodnotu 15,83 %. V meziročním srovnání jde tedy o nárůst o 2,28 procentního bodu. O jeden procentní bod méně, ale přesto, rostla i plnoformátová Televize Barrandov. Zatímco před rokem měl ve 43. týdnu její share hodnotu 4,37 %, v období od 19. do 25. října 2015 to bylo 5,62 %. Velký propad sledovanosti zaznamenal hlavní kanál Novy, a to o 2,58 procentního bodu na 21,84 %. Propad o 1,15 procentního bodu na 3,94 % zaznamenala Nova Cinema.

Nova zůstává i nadále nejpopulárnější skupinou u mladšího publika, výrazně se na ni ovšem dotahovala Česká televize. Obě televizní skupiny od sebe dělil přibližně jeden procentní bod. Zatímco Nova meziročně ztratila 4,28 procentního bodu a zaznamenala tak pád na hodnotu 30,25 %, Česká televize si o 2,64 % polepšila a mohla se pochlubit souhrnným výsledkem 29,33 %. O necelý jeden procentní bod spadla Prima, a to s hodnotou 21,18 %. Rok předtím to bylo 22,09 %. O 2,28 procentního bodu si polepšila TV Barrandov, která se před rokem nemohla opřít o stanice Kino Barrandov, Barrandov Plus a Barrandov Muzika.

BRAND24

Graf týdenních podílů kanálů (2015)

Cílová skupina 15–54

Stejně jako u mezitýdenního srovnání si nejvíce v meziročním srovnání u mladšího publika opět polepšila Prima Cool, a to konkrétně o 1,12 procentního bodu na hodnotu 5,89 %. O více než půl procentního bodu narostla Jednička, tedy vlajkový kanál České televize. Ten se dostal na share 11,3 %. Naopak největším „padákem“ týdne byla v kategorii 15–54 Nova Cinema. Ta zaznamenala pád o 1,09 % na hodnotu 5,55 %. O téměř jeden procentní bod také spadl hlavní kanál Primy, konkrétně z hodnoty 11,65 % na hodnotu 10,73 %.

Největší raketový nárůst diváckého zájmu zaznamenala opět skupina Barrandov. Součtem kanálů TV Barrandov, Barrandov Plus, Kino Barrandov a Barrandov Muzika se dostaneme na hodnotu 4,48 %. V meziročním srovnání jde tedy o nárůst o 1,49 procentního bodu. Prakticky zanedbatelně se na této skutečnosti ale podílí nejnovější televize z barrandovské rodiny, program Barrandov Muzika, který vykázal minulý týden u mladšího publika share pouze 0,01 %. O sedm desetin procentního bodu rostla Česká televize na hodnotu 23,31 %. Naopak propad o téměř 2,5 procentního bodu zaznamenala Nova, a to na hodnotu 36,61 %. Prakticky nulový pád o 0,06 % na hodnotu 21,47 % registrovala Prima.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2015)

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od září 2007 do ledna 2016 byl redaktorem DigiZone.cz. Kromě problematiky pirátství satelitní TV se zajímá také o dálkový příjem televize a VKV rozhlasu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).