Hlavní navigace

Šéf zpráv na Nově: Důvěryhodnost občanské žurnalistiky nemáte šanci ověřit

18. 6. 2013
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Výkonná ředitelka Nových médií ČT Pavlína Kvapilová se kritice Vladimíra Mužíka srdnatě bránila. „Během povodní šlo o další krok, kterým jsme chtěli lidem pomoci,“ konstatovala Kvapilová.

Ředitel zpravodajství televize Nova Vladimír Mužík na dnešní konferenci Video Internet Forum, kterou pořádá server DigiZone.cz, zpochybnil roli občanské žurnalistiky během mimořádných událostí, jako byly v uplynulých týdnech například ničivé povodně, které se přehnaly přes Českou republiku. Diváci nám pochopitelně posílali záběry jak na Facebook tak naší zákaznickou linku, ale problémem je pochopitelně důvěryhodnost těchto záběrů ověřit. Pokud to na daném místě neznáte, tak zkrátka nemáte šanci poznat, zdali se nejedná o několik let staré záběry, uvedl Mužík.

NEPŘEHLÉDNĚTE: Co udělaly povodně se sledovaností televizí a jejich zpravodajských webů?

Šéf zpravodajství na Nově nepřímo kritizoval i projekt Krizová mapa, kterou Česká televize poprvé na ostro nasadila právě během ničivých povodní. Jeden z diváků poslal před 12 lety televizi záběry tsunami v Thajsku, kdy se později zjistilo, že šlo asi o deset staré záběry, navíc odněkud z Kanady. Nemáme šanci to ověřit, konstatoval Vladimír Mužík. Šéfka Nových médií Česká televize Pavlína Kvapilová ale dokázala kritiku šéfa zpravodajství na Nově prostřednictvím on-line videorozhovoru na Skypu hbitě odrazit. Veřejnoprávní televize si podle jejích slov dokázala tato rizika velice dobře uvědomit.

K TÉMATU: ČT poprvé naostro zkouší Krizovou mapu Česka. Monitoruje na ní povodně

V současné době není možné, aby lidé na sociálních sítích nebyli aktivní. Jde o to, jak nastavit mechanismy. S dodanými materiály pracujeme velmi obezřetně. Přineslo to rozhodně mnohem lepší informovanost, bránila se Pavlína Kvapilová, šéfka Nových médií. Celý princip fungoval tak, že Česká televize fungovala se záchranáři a dalšími složkami. Krizová mapa byl doplňkovým zdrojem informací, s nimiž se i takto pracovalo. Co se týká kvality, ta byla podle Kvapilové vyšší, než například na Facebooku. Na Twitteru se ukázala odezva menší. Buď šlo o retweety, případně typický český humor.

BRAND24

Z ARCHIVU: Povodně dále mění program českých televizí: nejen ČT 24, ale i Novy a Primy

Chtěli jsme vytvořit prostor a všechny pozitivní síly, které to přináší. Objeví se pochopitelně i lidé, kteří chtějí systému zneužít, ale máme určitý filtr, jež tomu předchozí. Co se týká komunikačních kanálů, České televize je zvládala zpracovávat, protože už se na tuto situaci dopředu připravovala. Šlo o využití potenciálu, kterého jsme chtěli využít, se všemi riziky, které to přináší, uvedla Kvapilová. Vladimír Mužík pak na závěr debaty označil vystoupení Kvapilové za vyčerpávající, nicméně nad touto platformou nadále pochybuje. Kvapilová mu kontrolovala tím, že nešlo o informace, které by šly do televize. Šlo o další krok, jak jsme chtěli lidem pomoci, sdělila šéfka Nových médií České televize.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od září 2007 do ledna 2016 byl redaktorem DigiZone.cz. Kromě problematiky pirátství satelitní TV se zajímá také o dálkový příjem televize a VKV rozhlasu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).