Podle výkonného ředitele Nových médií České televize Pavla Kohouta může být technologie HbbTV, která propojuje svět klasické televize a internetu, zajímavá pro vysílatele zejména proto, že může divákům nabídnout řadu doplňkových služeb, respektive dodatečný obsah. Kohout to dnes řekl na odborné konferenci Innovation Day, jejímž generálním partnerem jsou České Radiokomunikace a hlavními mediálními partnery servery DigiZone.cz a Lupa.cz společnosti Internet Info. Mezi takovými službami jmenoval šéf sekce Nová média ČT například zvukové stopy, alternativní scény a podobně.
NEPŘEHLÉDNĚTE: Důležitý krok pro hybridní vysílání: HbbTV 2.0 se dočkala standardizace
Doplňkové služby, které byly zmíněny, měly být součástí digitálního vysílání už v minulosti. Nakonec k tomu ale nedošlo. Proč? Na to má Pavel Kohout jasnou odpověď: V současné době je tato možnost spíše než technologickým problémem otázkou ekonomickou.
Doplňkové služby v rámci digitálního vysílání nabízí spíše placené kanály typu HBO a podobně. Dodatečný obsah, který by se v hybridním vysílání objevil, by měl doplňovat právě vysílaný formát. Příjmy z této technologie Česká televize neočekává. Jedinou propagací je nasazení self promotion,
oznámil přítomným Kohout.
Z ARCHIVU: V Berlíně proběhne první prezentace hybridní technologie HbbTV 2.0
Další rozvoj hybridní technologie předpokládá Pavel Kohout s příchodem standardu HbbTV 2.0, jehož implementaci do televizorů a přijímačů lze očekávat v průběhu příštího roku, komerční nasazení by tak mohlo proběhnout v roce 2017. Nová technologie mimo jiné umožní vyšší ochranu obsahu pomocí DRM, nasazení HTML 5, vysílání prostorového zvuku/Ultra HD a podobně. Masivní okamžitou výměnu však šéf Nových médií ČT neočekává. HbbTV jde pět let napřed s tím, jak jsou diváci vybaveni televizory,
upozornil Kohout, který doufá v to, že ani kabeloví operátoři nebudou tuto technologii „ořezávat“ a nabídnou zákazníkům takové přijímače, které ji budou umět zpracovat.