Hlavní navigace

S reprízami Barrandov díru do světa neudělá. A šestiprocentní podíl taky ne

19. 9. 2010
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: 115393
Šest procent z koláče sledovanosti si chce ke konci letošního roku ukusovat televize Barrandov, jediný nový plnoformátový digitální program, který vznikl jako konkurence zavedených televizí Nova, Prima a ČT 1. Jenže pokud v loňském roce Barrandov celkem v pohodě splnil plán a oslovil tři procenta dospělého publika, s letošním cílem to je horší. S věčnými reprízami československých seriálů a béčkových filmů se takového výsledku dosahuje těžko.

Televize Barrandov je bezesporu nejsledovanější novou digitální televizí. Nikdo nezpochybňuje její pozici čtyřky na trhu po Nově, Primě a ČT 1. Jenže pokud má svému majiteli, podnikateli Tomáši Chrenkovi, splatit úvodní investici a začít vydělávat, musí v denních podílech na divácích dosahovat dvouciferných výsledků. To je pro Barrandov zatím neuskutečnitelný sen – alespoň za současné skladby programu.

Barrandov se sice chlubí, že v letošním roce dosáhl menší ztráty, než plánoval, a ušetřil dokonce i na programu, ale právě na něm by šetřit neměl. Jestliže Nova s Primou vrhly do podzimních měsíců mnoho novinek a soupeří mezi sebou nákladnými talentovými soutěžemi, a Česká televize má výhodu v původní dramatické tvorbě, do které investuje zdaleka nejvíc ze všech českých televizí, Barrandov se chová jako chudý příbuzný, který spoléhá na někdejší strategii Primy – udělat za málo peněz hodně muziky.

Jenže situace na trhu i divácké nároky se od dob vysílání Komisaře Rexe a Ženy za pultem na Primě změnily. Diváci dnes mají široký výběr retro kanálů, ale i slovenských plnoformátových televizí. Starší české seriály a filmy nabízí minimálně deset různých televizních stanic, běžně dostupných přes kabel a satelit. Pokud chce nějaká televize diváky zaujmout, musí přijít s původními projekty, tedy s tím, co nemá nikdo jiný. Barrandov má ale takových projektů velice málo a pokud ano, většinou jde o formáty, které vycházejí z dřívějších zábavných pořadů Novy a Primy, tedy s ničím převratně novým.

BRAND24

Reprízovat již jednou odvysílaného majora Zemana v hlavním vysílacím čase může být pro některé diváky zajímavá alternativa, ale rozhodně ne taková jako v době, kdy jej v prime time vysílala Prima a digitální televizi bylo možné naladit maximálně tak v Praze, Brně a Ostravě. Smysl nové plnoformátové televize by neměl být v tom, že nabízí totéž co dosavadní analogové programy, ale v novém neotřelém programu. Ten zatím Barrandov nabízí jen velmi sporadicky. Dosud se tato televize mohla odvolávat na malé pokrytí digitálním signálem, kdy se nevyplatilo více investovat do programu.

Koncem tohoto měsíce si bude moci Barrandov naladit 90 procent populace na klasickou televizní anténu. To je mimochodem o 16 procent více, než mohlo před začátkem digitalizace sledovat Primu. Pokud chce jít Barrandov v jejích šlépějích, bude muset riskovat a investovat do původní tvorby. Pro vzor nemusí chodit příliš daleko, stačí sledovat chování televize Joj na Slovensku.

Jak často sledujete televizi Barrandov?

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).