Hlavní navigace

RRTV: Reklama na dělené obrazovce během titulků pořadu je nepřípustná

3. 2. 2010
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: 115393
3. 2. 2010

UVNITŘ DOKUMENT České televize nesmí během závěrečných titulků pořadů, seriálů a filmů půlit obrazovku a vysílat na její části reklamu. Shodla se na tom Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV), která v úterý přijala metodiku svého postupu do přijetí zákona, který převezme zásahy nové evropské směrnice o audiovizuálních mediálních dílech.

Směrnice mimo jiné upravuje podmínky vysílání reklamy v televizi: ruší celodenní kvótu vymezenou pro reklamní bloky, ale zachování maximální kvótu pro vysílání reklamy během jedné hodiny. Komerční televize mohou podle směrnice přerušovat pořady reklamním blokem vždy po dvaceti minutách a ne třiceti, jak je tomu dnes.

DOKUMENT: Metodika RRTV do doby přijetí transpozice směrnice č. 2007/65/ES do českého právního řádu (PDF, 47 kB)

BRAND24

Jednou ze změn je také povolení „split screenu“, k němuž se RRTV staví dost negativně. Ke zmiňované možnosti tzv. „split screenu“ lze konstatovat, že nové reklamní techniky (včetně techniky dělené obrazovky) musí již dnes respektovat pravidla používání reklamy, jako jsou zásada oddělení redakčního obsahu od komerčního sdělení, ochrana celistvosti pořadů, maximální podíl reklamy za hodinu, apod., uvedla vysílací rada ve svém prohlášení.

Technika dělené obrazovky by neměla připouštět možnost zařazování reklamy během závěrečných titulků s ohledem na požadavek zachování celistvosti audiovizuálních děl, konstatuje RRTV. Rada tak v jednotlivých konkrétních případech bude rozhodovat, při zachování eurokonformního výkladu, zda při použití techniky dělené obrazovky nedochází k porušování pravidel používání reklamy.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).