Hlavní navigace

Rekordní týden: ČT 24 porazila ČT 2, Nova Cinema před Barrandovem

2. 6. 2010
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: 115393
2. 6. 2010

UVNITŘ GRAF A TABULKA Parlamentní volby přinesly minulý týden zpravodajskému kanálu ČT 24 vůbec nejlepší výsledek v podílu na celodenní sledovanosti za jeho existenci. V průměru si jej ladilo 5,30 procenta dospělého publika, což je ještě více než ve zpravodajsky nabitém prvním dubnovém týdnu při pražské návštěvě amerického a ruského prezidenta Baracka Obamy a Dmitrije Medvěděva. Minulý týden ale přinesl podobný rekord také Nově Cinema: v celodenních číslech dosáhla podílu 3,23 procenta. Vyplývá to z výsledků elektronického měření sledovanosti, které pro Asociaci televizních organizací realizuje společnost Mediaresearch.

Zpravodajský kanál ČT 24 si v celodenním podílu na dospělém publiku polepšil oproti předminulému týdnu o 1,53 procentního bodu, porazil i program ČT 2 a stal se čtvrtou nejsledovanější televizí v Česku. Poměrně vysoký podíl na sledovanosti si podržel i v hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin: 3,79 procenta. Oproti tomu ČT 2 si po ukončeném mistrovství světa v hokeji výrazně pohoršila. Po celý den ji sledovalo v průměru 4,41 procenta dospělého publika, což je o 14,02 procentního bodu méně než minule. Během prime time podíl ČT 2 klesl na 4,28 procenta (Dvojka ale porazila Čtyřiadvacítku).

Volby pomohly také programu ČT 1, který se povolebním studiem „zahojil“ po hokejovém šampionátu. Jedničku sledovalo po celý den v průměru 17,18 procenta dospělého publika, což je o 2,42 procentního bodu více než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase si Jednička polepšila na průměrných 17,92 procenta. Zájem stoupal také o sportovní program ČT 4, který v celodenních číslech dosáhl podílu 1,90 procenta (o 0,51 procentního bodu více než minule), a ve večerních časech 1,47 procenta.

Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou AT Media: Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, Tv Deko, MGM, Public TV a CS Film. (Zdroj: www.ato.cz)

Skokanem týdne je rozhodně televize Nova, která si v celodenním podílu na dospělém publiku polepšila o 6,53 procentního bodu na 35,12 procenta. V hlavním vysílacím čase si polepšila až na 41,46 procenta. Historického rekordu dosáhla Nova Cinema, která teprve podruhé za svoji existenci přesáhla v průměrném celodenním podíle na dospělém publiku hranici tří procent. Konkrétně dosáhla hodnoty 3,23 procenta, což je o 0,81 procentního bodu více než v předminulém týdnu. Během prime time její podíl ještě stoupl na 3,70 procenta (ve večerních časech porazila i TV Barrandov).

TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2010

Dařilo se také oběma programům televize Prima. Hlavní Primu sledovalo po celý den v průměru 15,58 procenta dospělého publika, což je o 0,69 procentního bodu více než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase ale průměrný podíl Primy klesl na hodnotu 13,70 procenta. Polepšila si také Prima Cool. V celodenních číslech o 0,26 procentního bodu na 2,35 procenta, v hlavním vysílacím čase její podíl mírně klesl na 2,2 procenta.

BRAND24

Šestitýdenní pokles se minulý týden podařilo zastavit televizi Barrandov, která po celý den zaujala v průměru 3,73 procenta diváků starších patnácti let, kteří zrovna trávili čas u televize. To je o 0,34 procentního bodu více než v předminulém týdnu, ale ani to nestačilo na zpravodajský kanál ČT 24, který Barrandov odsunul až na pátou příčku nejsledovanějších českých televizí. V hlavním vysílacím čase dosáhl Barrandov podílu 3,15 procenta a kromě ČT 24 jej porazila i Nova Cinema.

Malé kabelové a satelitní televize, zastupované agenturou At Media (Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, TV Deko, MGM, Public TV a CS Film), dosáhly minulý týden souhrnného celodenního podílu 2,43 procenta, což je o 0,23 procentního bodu více než minule. Během prime time dosáhly podílu 1,75 procenta. Ostatní malé televize vykázaly souhrnný celodenní podíl 8,77 procenta, o 0,70 procentního bodu více než minule. Ve večerních časech jejich podíl klesl na 6,57 procenta.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).