Hlavní navigace

Průzkum: Češi kupují především levnější televizory do 10 tisíc korun

16. 9. 2011
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: 115393
16. 9. 2011

Levnější typy televizorů do ceny 10 tisíc korun, ale technologicky nadstandardně vybavené, nakupují nejčastěji zákazníci elektroobchodů v České republice. Vyplývá to z průzkumu agentury GfK pro společnost LG Electronic CZ, výrobce televizorů LG. Například v segmentu LCD televizorů tvořily letos v květnu modely levnější než 10 tisíc korun 64,7 procenta všech nákupů. Meziročně však v tomto měsíci vzrostl zájem o velké televizory s úhlopříčkou 50“ a vyšší, a to až o 67 procent.

K TÉMATU: Češi tráví volný čas nejčastěji u televize, uvádí to 41 procent lidí

Naopak propad byl zaznamenán u malých televizorů s úhlopříčkou 15 – 16“. Pokles činil devět procent – o tyto malé televizory ztrácí zákazníci zájem, sdělil Jan Řezáč, mediální zástupce LG Electronics CZ. Televizory vybavené možností sledování obrazu v 3D se nejvíce prodávaly u úhlopříček 50“ a vyšší: v květnu činily 41,2 procenta všech prodaných modelů. U plazmových televizorů bez rozdílu úhlopříčky tvořily 3D televize 16,8 procenta prodaných kusů a u LCD televizorů pouze 2,9 procenta.

ČTĚTE TAKÉ: Češi ztrácí zájem o kabelovou televizi a IPTV. Jsou placené…

BRAND24

Češi mají také větší zájem o nové ploché televizory, jimiž nahrazují starší CRT modely. Meziročně se za období od ledna do května letošního roku v Česku prodalo o 18 procent více modelů LCD, LED a plazmových televizorů. V nabídce roste počet televizorů vybavených funkcí „Smart TV“, tedy obdobně jako chytré mobilní telefony. V květnu 2011 bylo „on-line funkcemi“ vybaveno 12,2 procenta LCD a 20,7 procenta plazmových televizorů. O rok dříve to přitom bylo jen šest, respektive 11,5 procenta, dodal Řezáč.

Sama LG pak letos v květnu zaznamenala posílení svého podílu na prodaných LCD televizorech na českém trhu až na 27,3 procenta. Firma hodně sází na 3D modely, které se snaží vehementně propagovat přímo v obchodních řetězcích. Naše společnost očekává, že se podíl 3D televizorů na celkovém počtu prodaných televizorů bude i nadále zvyšovat. Hlavním důvodem je i fakt, že LG uvedlo na jaře novou řadu 3D TV s pasivní technologií LG CINEMA 3D a prodejní ceny těchto 3D TV modelů odpovídají cenám konkurenčních standardních televizí, míní mluvčí firmy Martin Malý.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).