Hlavní navigace

Prima opět porazila v týdenní sledovanosti ČT 1, rekordní byla ČT 24

10. 6. 2009
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: 115393
10. 6. 2009

UVNITŘ GRAF Televizi Prima se v krátké době za sebou podařilo v týdenním podíle na dospělých divácích porazit první program veřejnoprávní České televize. Minulý týden Primu sledovalo po celý den v průměru 18,53 procenta diváků starších patnácti let, kteří zrovna trávili čas u televize, zatímco ČT 1 pouze 17,98 procenta.

GRAF: Podíly českých televizí na sledovanosti za 23. týden 2009 (PDF, 23kB)

Prima si oproti předminulému týdnu polepšila o 0,65 procentního bodu. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin dosáhla průměrného podílu 18,73 procenta, což však na ČT 1 nestačilo (Jednička dosáhla podílu 18,88 procenta). Asociace televizních organizací také vůbec poprvé zveřejnila týdenní data o sledovanosti programu Prima Cool. V celodenním podílu na dospělém publiku dosáhla Prima Cool hodnoty 0,74 procenta, během prime time její průměrný denní podíl klesl na 0,59 procenta.

České televizi se minulý týden dařilo proměnlivě. Prvnímu programu diváci utíkali. V celodenních číslech dosáhla ČT 1 průměrného podílu 17,98 procenta, což je o 1,09 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase podíl Jedničky stoupnul na průměrných 18,88 procenta. ČT 2 dosáhla celodenního podílu 5,28 procenta (pokles o 0,60 procentního bodu), během prime time 5,04 procenta.

Diváci naopak přibývali čistě digitálním kanálům ČT. Zpravodajská ČT 24 zaznamenala významný nárůst, především díky speciálu k volbám do Evropského parlamentu. Po celý den ji sledovalo v průměru 2,20 procenta dospělého publika, což je o 0,26 procentního bodu více než v předminulém týdnu. Ve večerních časech klesl průměrný denní podíl ČT 24 na 1,18 procenta. Sportovní ČT 4 dosáhla v celodenních číslech podílu 0,80 procenta (nárůst o 0,06 procentního bodu) a v prime time 0,52 procenta.

Dařilo se také televizi Nova a jejímu filmovému kanálu Nova Cinema. Hlavní program Novy minulý týden dosáhl průměrného celodenního podílu 38,79 procenta, což je o 0,52 procentního bodu více než týden předtím. V hlavním vysílacím čase průměrný denní podíl Novy stoupl na 43,23 procenta. Filmový kanál Nova Cinema sledovalo po celý den v průměru 1,53 procenta dospělého publika (o 0,07 procentního bodu více než předminulý týden), během prime time jeho podíl klesl na 1,44 procenta.

BRAND24

Vůbec poprvé se mezi týdenními daty podílů českých televizí na trhu, které zveřejňuje Asociace televizních organizací, objevila v samostatné kolonce čísla za plnoformátovou digitální televizi Barrandov. Po celý den ji minulý týden sledovalo v průměru 1,73 procenta diváků starších patnácti let, kteří zrovna trávili čas u televize. V hlavním vysílacím čase pak průměrný denní podíl TV Barrandov klesl na 1,36 procenta.

Zájem o malé kabelové a satelitní televize, obsažené v kolonce „ostatní televize“, minulý týden klesl. Způsobilo to ale vyčlenění TV Barrandov a Prima Cool do samostatných kolonek, takže jejich sledovanost se už do této skupiny nezapočítává. Proto celodenní podíl ostatních televizí minulý týden klesl o 2,34 procentního bodu na hodnotu 12,42 procenta. V hlavním vysílacím čase tyto televize dosáhly souhrnného průměrného denního podílu 9,03 procenta.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).