Hlavní navigace

Prima Cool skokanem minulého týdne, nejvíce se propadala ČT 1

9. 6. 2014
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Česká televize zaznamenala velký meziroční propad, zejména kvůli loňskému extrémnímu zájmu o povodňové zpravodajství ČT 24

Mezitýdenní vývoj (vs. 22. týden 2014)

Cílová skupina 15+

Štafetu nejvíce rostoucí televizní stanice na trhu minulý týden převzala překvapivě Prima Cool. V průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let si oproti předminulému týdnu polepšila o 0,23 procentního bodu na hodnotu 3,65 procenta. Druhou nejvíce rostoucí televizí na trhu byla Telka ze skupiny Nova, jejíž podíl vzrostl o 0,19 procentního bodu na 1,47 procenta – druhý nejvyšší v letošním roce. Naopak největší pokles zaznamenala ČT 1, která mezitýdenně propadla o 0,46 procentního bodu na podíl 14,54 procenta. Významněji klesal i hlavní kanál Primy a ČT 2, oba shodně o 0,36 procentního bodu na hodnotu 14,12 procenta, resp. 4,09 procenta.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Po hokejovém šampionátu nejvíc stoupala ČT 1 a Nova, propadákem týdne ČT Sport

Z pohledu tří největších televizních skupin v zemi a jejich souhrnných celodenních podílů na dospělém publiku starším 15 let minulý týden rostla pouze skupina Nova, která zároveň s náskokem uhájila prvenství. Její podíl 33,62 procenta byl o 0,49 procentního bodu vyšší než v předminulém týdnu, a vedle Telky se na tom nejvíce podepsal růst hlavního kanálu a Fandy. Česká televize si minulý týden pohoršila o 0,53 procentního bodu na hodnotu 27,48 procenta, přičemž největší růst zaznamenala ČT Sport (ale jen o 0,14 procentního bodu). Skupina Prima klesla jen nepatrně: o tři setiny procentního bodu na 22,20 procenta.

Top 10 všechny stanice (23. týden 2014)

Cílová skupina 15–54

V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let, na kterou programově i obchodně cílí skupina Nova, si minulý týden nejvíce polepšila rovněž Prima Cool. Její průměrný celodenní podíl na publiku vzrostl oproti předminulému týdnu o 0,46 procentního bodu na 5,93 procenta, což jí hladce stačilo na pozici čtvrté nejsledovanější televize v zemi. Významnější růst o 0,33 procentního bodu na hodnotu 3,00 procenta zaznamenala ČT Sport, jež bodovala zejména tenisovým French Open. Největší mezitýdenní pokles v této divácké kategorii zaznamenala ČT 1, která se propadla o 0,42 procentního bodu na hodnotu 11,56 procenta, a poté ČT 2 (pokles o 0,40 procentního bodu na 3,50 procenta).

Ve vývoji souhrnných podílů tří největších televizních skupin došlo u této divácké kategorie k určité změně oproti širší cílové skupině 15+. Jedinou rostoucí televizní skupinou (myšleno z „velké trojky“) byla Prima, která si polepšila o 0,31 procentního bodu na podíl 22,05 procenta. Dařilo by se jí ještě lépe, kdyby se její hlavní kanál v mezitýdenním srovnání nepropadl o 0,38 procentního bodu (na hodnotu 10,61 procenta). Skupina Nova klesla jen nepatrně o pět setin procentního bodu na hodnotu 37,45 procenta, zatímco Česká televize zaznamenala pokles o 0,42 procentního bodu na kumulovaný podíl 23,15 procenta.

Kanály – průměrné podíly (23. týden 2014)
Graf podílu kanálů (23. týden 2014)
Graf podílu skupin (23. týden 2014)

Meziroční vývoj (vs. 23. týden 2013)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání s prvním červnovým týdnem loňského roku si v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let nejvíce polepšil hlavní kanál Novy. Jeho podíl narostl o 1,55 procentního bodu na hodnotu 25,03 procenta. Významněji rostla i Telka (o 0,81 procentního bodu na 1,47 procenta) a Fanda (o 0,65 procentního bodu na 1,98 procenta), zatímco největší pokles vykázala zpravodajská ČT 24, a to o rekordních 6,68 procentního bodu na hodnotu 4,38 procenta. Loňský mimořádný podíl přes 11 procent způsobilo povodňové zpravodajství, jež rekordně zvedlo i celkový podíl České televize (až na úroveň skupiny Nova).

Rekordní zájem o loňské povodně vedl také k významnému meziročnímu poklesu souhrnného podílu všech kanálů České televize na dospělém publiku starším 15 let. ČT si jako celek pohoršila o 5,30 procentního bodu na hodnotu 27,48 procenta. Poklesu nezabránil ani vznik dvou nových kanálů ČT :D a ČT art, které loni touto dobou ještě nevysílaly. Skupina Nova si naopak meziročně polepšila o 3,07 procentního bodu na hodnotu 33,62 procenta a kromě Novy Cinema všechny její kanály meziročně stoupaly. Mírný růst zaznamenala i skupina Prima, která si polepšila o 0,79 procentního bodu na 22,20 procenta.

BRAND24

Graf týdenních podílů kanálů (2014)

Cílová skupina 15–54

V mladší „novácké“ kategorii diváků od 15 do 54 let meziročně v průměrném celodenním podílu na publiku nejvíc stoupal Fanda. Polepšil si o 0,80 procentního bodu na 2,46 procenta. Významně rostla i Telka (o 0,65 procentního bodu na 1,25 procenta) a Prima love (o 0,57 procentního bodu na 3,23 procenta). Zajímavé je, hlavním kanál Novy, který v širší kategorii 15+ meziročně rostl o 1,55 procentního bodu, v této mladší cílové skupině stoupl o pět setin procentního bodu (na hodnotu 26,70 procenta). Největší meziroční pokles vykázala opět zpravodajská ČT 24, a to o 6,40 procentního bodu na 2,53 procenta).

Česká televize i v této mladší kategorii diváků doplatila na loňský mimořádný úspěch povodňového zpravodajství ČT 24 a v souhrnném celodenním podílu na publiku od 15 do 54 let si meziročně pohoršila o 3,69 procentního bodu na hodnotu 23,15 procenta. Obě velké komerční televizní skupiny meziročně stoupaly. Nejvíce skupina Nova, která si polepšila o 1,57 procentního bodu na hodnotu 37,45 procenta (ze všech pěti volně šířených kanálů klesala pouze Nova Cinema). Mírný růst o 0,46 procentního bodu na 22,05 procenta zaznamenala skupina Prima, když meziročně klesl pouze podíl jejího hlavního kanálu.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2014)

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).