Hlavní navigace

Prima dosáhla v roce 2005 historicky nejvyšší sledovanosti

6. 1. 2006
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: 115393
6. 1. 2006

Televizi Prima se v roce 2005 podařilo dosáhnout historicky nejvyššího podílu na trhu a sledovanosti. Především díky letnímu a podzimnímu programovému schématu, kterému vévodila reality show VyVolení, vykázala Prima za loňský rok průměrný podíl na trhu 23,13 procenta (u diváků starších patnácti let). Pro porovnání: v roce 2004 stanice dosáhla celoročního podílu u celodenní sledovanosti 21,58 procenta. Nejmarkantnějšího nárůstu Prima dosáhla v hlavním vysílacím čase od 19:00 do 23:00 hodin, kdy její podíl vzrostl z 20,91 procenta (v roce 2004) na loňských 24,33 procenta.

Klíčový byl pro Prima TV podzim 2005. A to hned ze dvou důvodů. Prvním z nich byl vstup silného partnera do Prima TV – švédská mediální skupina MTG se stala polovičním vlastníkem Prima TV. Dalším velmi důležitým momentem byl obrovský úspěch a vznik fenoménu reality show VyVolení, uvedla mluvčí Primy Jana Malíková. Rekordní bylo podle ní zejména září, kdy průměrný podíl Primy na trhu činil 27,7 procenta a v prime time dokonce 30,72 procenta (u diváků starších patnácti let).

BRAND24

Celkově byly výsledky sledovanosti nejlepší ve druhé polovině roku 2005. Obzvláště třetí a čtvrté čtvrtletí jsou pro posuzování výsledků loňského roku stěžejními obdobími, uvedla Malíková. Po ukončení první řady reality show VyVolení však podíl Primy na trhu i její sledovanost klesla na původní hodnoty, poslední prosincový týden dokonce ještě níž (viz Primě na konci roku dramaticky klesla sledovanost: pod 20 procent). Nejsledovanějšími pořady Primy loňského roku byla kromě VyVolených Rodinná pouta, Zpravodajský deník a Sportovní deník. Je potěšujícím faktem, že všechny tyto pořady jsou vlastní tvorbou televize Prima, konstatuje mluvčí stanice.

Oficiální tisková zpráva: Televize Prima v roce 2005 dosáhla svých historických úspěchů

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).