Hlavní navigace

Příjmy z OTT televizní reklamy se do pěti let zečtyřnásobí, tvrdí studie

10. 4. 2015
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Zároveň klesne výkon klasické televizní reklamy u lineárního vysílání asi o 38 procent, z průměrných osmi minut denně na jednoho diváka na pět minut, předvídá The Diffusion Group.

Do pěti let bude úspěšnější reklama u OTT televizních služeb, tedy nelineárního vysílání, než u klasického vysílání lineárního. Ve studii The Future of OTT TV Advertising 2015–2020 to předvídá agentura The Diffusion Group. Podle jejích propočtů by se příjmy z reklamy u OTT služeb měly do roku 2020 zečtyřnásobit a každý uživatel by měl u půlhodinového pořadu zkonzumovat 5,1 minuty těchto reklam oproti 3,2 minutám v roce 2014 (viz graf níže). Oproti tomu zásah klasické televizní reklamy u lineárního vysílání klesne u průměrného uživatele z osmi minut u půlhodinového pořadu v loňském roce na asi pět minut v roce 2020, tvrdí studie.

BRAND24

K TÉMATU: Co čeká reklamu v tomto desetiletí? Trvalá změna televizní krajiny

Podle senior analytika a autora výzkumu Alana Wolka to však nebude znamenat špatné zprávy pro provozovatele lineárních televizních kanálů, protože ti si své tržby díky nelineárním OTT službám podrží. Jejich struktura ale bude jiná než dnes. Nové formy reklamy a sponzoringu přinesou dodatečné příjmy a udrží celkové příjmy z televizní reklamy stabilní až do roku 2020. Celosvětové příjmy z OTT reklamy stoupnou do roku 2020 na 40 miliard dolarů ročně, společně s klasickou lineární televizní reklamou se celkové roční příjmy vyšplhají na 85 miliard dolarů.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).