Hlavní navigace

Předvolební debaty RTA v šesti krajích vidělo téměř 2,5 milionu diváků

16. 10. 2008
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: 115393
16. 10. 2008

Dvaadvacet regionálních předvolebních debat pod taktovkou Regionální televizní agentury (RTA), které proběhly v šesti krajích České republiky a jejich přímý přenos běžel na internetu, vidělo celkem 2 437 370 diváků. Informovala o tom mluvčí RTA Karolína Hloušková s tím, že RTA v rámci projektu „Volby 2008“ vyrobila a odvysílala celkem 66 hodin a 45 minut vlastního předvolebního vysílání.

Z toho 44 hodin přímých přenosů běželo na internetu a 22 patnáctimi­nutových sestřihů v regionálním vysílání studií RTA v rámci regionálních oken na televizi Prima. Studia RTA navíc v rámci odpojovaného regionálního vysílání na Primě zařadila 50 čtvrthodinových vizitek jednotlivých kandidátů a 19 patnáctimi­nutových reportáží na předvolební téma.

Veřejným debatám přímo v sálech přihlíželo 2 370 diváků, dalších 600 tisíc diváků vidělo jejich televizní sestřihy. Přes milion diváků sledovalo vizitky jednotlivých kandidátů. Úplné internetové přenosy si nenechalo ujít 110 tisíc diváků. RTA zaznamenala ve dnech vysílání předvolebních formátů nárůst sledovanosti od 30 do 80 procent, sdělila Hloušková.

Kraje, ve kterých RTA vysílá na kmitočtech sdílených s televizí Prima (Jihočeský kraj, Jihomoravský kraj, Královehradecký kraj, Pardubický kraj, Moravskoslezský kraj, Zlínský kraj), byly rozděleny na menší regiony, sdružující někdejší okresy. V každém kraji se vysílaly tři až čtyři veřejné předvolební diskuse, přiblížila mluvčí RTA organizaci předvolebních de­bat.

BRAND24

Mediálními partnery debat byly i regionální Deníky a místní komerční rádia. Na vysílání se podílela všechna regionální studia RTA. Byly ustanoveny dva realizační týmy a centrální koordinační a řídící tým. Celkem se na přenosech podílelo více než 50 osob. Pro štáby zajišťující každý den přímý přenos to byl skutečný maraton, netají se Hloušková. Všemi debatami provázeli moderátoři Českého rozhlasu 6 Ivana Denčevová a Radko Kubičko.

RTA není veřejnoprávní televizí. Přesto se rozhodla investovat prostředky do pronájmů sálů, přenosů a technického i personálního zajištění akce, dodala mluvčí RTA Karolína Hloušková.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).