Hlavní navigace

Prázdniny svědčí České televizi, v červenci stoupla sledovanost ČT 1 o dvě procenta

4. 8. 2016
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: Publicdomainpictures.net
UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ ČERVENCE – Kromě České televize se daří i stanicím TV Barrandov, aktuálně oslovují přes pět procent diváků ve věku od 15 do 54 let.

Meziměsíční vývoj (vs. červen 2016)

Cílová skupina 15+

Oproti červnovým výsledkům si u obecné cílové skupiny nejvíce polepšila veřejnoprávní ČT 1, která svůj podíl na sledovanosti navýšila o 2,03 procenta. Letní měsíce svědčí i TV Barrandov, její podíl se meziměsíčně zvětšil o 0,9 procenta. Narostla i sledovanost kanálů zastupovaných společností Atmedia, jejichž podíl se zvýšil o 0,73 procenta. Naopak výrazně oslabila TV Nova, která ztratila 4,97 procenta diváků starších patnácti let. Podobný osud potkal i hlavní kanál Primy, která ale odepsala jen 1,72 procenta obecné divácké skupiny. Odliv diváků zaznamenala i ČT Sport, které ubylo 1,16 procenta diváků starších patnácti let.

ČERVNOVÁ DATA: Meziročně klesá výkon Novy, naopak České televizi se evidentně daří

Prázdniny nejlépe svědčí České televizi, která svůj celkový podíl navýšila o 2,07 procenta na celkových 33,28 procenta. Rostl i podíl skupiny Barrandov, její kanály oslovily o 1,25 procenta diváků více než v červnu a celkem ji sledovalo 8,01 procenta diváků starších patnácti let. Největší ztrátu pak zaznamenala skupina Nova, které celkem ubylo 4,04 procenta obecné divácké skupiny a v červenci oslovila 25,79 procenta diváků. Lehce oslabil i podíl programů Primy, a to o 0,69 procenta na celkových 20,66 procenta.

TOP 10 všechny stanice (červenec 2016)

Cílová skupina 15–54

Trend u mladších diváků kopíruje vývoj u obecné cílové skupiny, největšího nárůstu se dočkala ČT 1 a největší pokles vykázala Nova. Veřejnoprávní jednička si oproti červnu připsala dvě procenta mladší cílovky. Ostatní přírůstky nebyly tak markantní, o 0,88 procenta si polepšila Prima Max a o 0,46 procenta svůj podíl navýšily kanály sdružené v rubrice Ostatní. Hlavní kanál Novy pak přišel o 4,01 procenta své primární obchodní skupiny. ČT Sport meziměsíčně ztratila 1,79 procenta diváků mladších 54 let a hlavní Prima si u stejné cílové skupiny pohoršila o 0,59 procenta.

MINULÝ ROK: Červenec ve znamení silného propadu Novy. Česká televize jako skupina lídrem trhu

Také mezi televizními skupinami si nejhůře vedla Nova, která jako jediná zaznamenala pokles. Její podíl klesl o celá tři procenta na celkových 31,62 procenta. Nejlépe si vedly programy České televize, která svůj podíl u mladší cílové skupiny meziměsíčně navýšila o 1,09 procenta na finálních 26,59 procenta. Pětiprocentní hranici překročil podíl stanic skupiny Barrandov, která si polepšila o 0,69 procenta a celkem tak oslovila 5,29 procenta diváků mladších 54 let. Navýšení podílu se dočkaly i kanály Primy, které celkem sledovalo 23,07 procenta mladších diváků, což znamenalo posílení o 0,43 procenta.

Kanály – průměrné podíly (červenec 2016)
Graf podílu kanálů (červenec 2016)
Graf podílu skupin (červenec 2016)

Meziroční vývoj (vs. červenec 2015)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání dopadla nejhůře hlavní Prima, která si u obecné divácké skupiny pohoršila o 1,72 procenta. Dobře si nevedly ani kanály sdružené v rubrice Ostatní, které meziročně přišly o 1,27 procenta diváků starších patnácti let. O 0,64 procenta přišla i další skupina programů, stanice zastupované společností Atmedia. V opačném gardu si nejlépe vedla ČT Sport, která si meziročně polepšila o 2,11 procenta. Další dva největší nárůsty vykázaly stanice skupiny Barrandov, Kino Barrandov svůj podíl navýšilo o 0,6 procenta a hlavní TV Barrandov posílil 0,43 procenta.

Z pohledu televizních skupin zůstala Prima víceméně na svém, její podíl u obecné cílové skupiny klesl o zanedbatelných 0,05 procenta. Oslabila i skupina Nova, jejíž podíl se snížil o 1,19 procenta. Polepšila si naopak Česká televize, která svůj podíl na sledovanosti meziročně navýšila o 1,76 procenta. Sledovanost poskočila i v případě kanálů skupiny Barrandov, které svůj podíl meziročně posílily o 1,5 procenta.

BRAND24

Graf týdenních podílů kanálů (2016)

Cílová skupina 15–54

U mladší cílové skupiny nejvíce oslabil podíl kanálů sdružených v rubrice Ostatní, jejichž podíl poklesl o 1,35 procenta. Meziročně si pohoršila i Prima Cool, která přišla o 0,85 procenta diváků mladších 54 let. Klesající podíl vykázaly i stanice zastupované společností Atmedia, těm oproti loňskému červenci ubylo 0,63 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let. Největším přírůstkem se naopak může pochlubit ČT Sport, jejíž podíl stoupl o 1,91 procenta. Ostatní růstové trendy nebyly tak výrazné, o 0,46 procenta si polepšilo Kino Barrandov a o 0,32 procenta se navýšil podíl hlavního kanálu Primy.

Mezi televizními skupinami si pohoršila pouze Nova, které podíl u její primární cílové skupiny meziročně klesl o 1,77 procenta. Naopak nejlépe si vedly kanály Primy – ty svůj podíl navýšily o 2,14 procenta. Polepšila si i Česká televize, jejíž podíl u mladších diváků se meziročně zvýšil o 1,33 procenta. Svůj podíl zvětšila i skupina Barrandov, její kanály oslovily v červenci o 0,55 procenta diváků mladších 54 let více než loni ve stejný měsíc.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2016)

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).