Hlavní navigace

Jaká bude česko-slovenská Fashion TV? Na satelitu trvale nekódovaná

5. 3. 2009
Doba čtení: 5 minut

Sdílet

 Autor: 115393
Na duben, a tedy i Primu Cool, si ještě chvilku počkáme, a tak se jako zástupce programů startujících už v březnu včera představil v Palffiho Paláci na Malé Straně v Praze kanál Fashion TV pro Českou a Slovenskou republiku. Jde o lokalizovanou verzi prestižního módního kanálu pro tuzemský trh. Neklade si přitom malé cíle. Výhodou tuzemské Fashion TV je, že ji čeští a slovenští diváci naladí nekódovananě, a s takovouto distribucí se počítá i nadále. Nevýhodou je šíření signálu prostřednictvím satelitní pozice 16 stupňů východně, která nebude pro mnoho diváků výhodná.

Fashion TV je televize o módě a životním stylu, která se propracovala za dvanáct let mezi tři největší kabelové kanály tohoto druhu vůbec. Program pochází z hlavy modelky Naomi Cambell. Vznikla v roce 1997 a byla založena podnikatelem Michelem Adamem a stala se ve svém oboru největším televizním kanálem. Fashion TV vysílá 24 hodin denně a má zastoupení ve více než 200 zemích světa. Důvodem expanze tohoto kanálu na náš trh je skutečnost, že ho chce provozovatel více přiblížit tuzemským divákům. Televize chtěla nejprve nabídnout dva kanály, zvlášť mutaci pro Českou a Slovenskou republiku, ale z toho nakonec sešlo. Původně jsme chtěli spustit dvě televize, ale nakonec jsme přišli na to, že tyto národy k sobě mají velmi blízko, a proto jsme se rozhodli spustit kanál pro obě země, řekla ředitelka česko-slovenské mutace Zuzana Poláčková.

30 procent programu bude tvořit český a slovenský obsah, tedy vlastní produkce, který bude přimícháván do zbytku mezinárodního vysílání. Televize, kterou chceme uvést na trh, by měla být nejen o módě, ale i životním stylu, konstatovala Poláčková. Do vysílání chce společnost Carolinas Corporation zařadit také festivaly a dát prostor charitativním projektům. Vše však má být v konceptu módy. Fashion TV nechce být bulvární televizí, ale podávat fakta. Chceme být elegantní médium, které zabrousí i do businessového stylu, upřesnila Poláčková. Jednou z hlavních ambicí ale pochopitelně je, aby se program divákům líbil. Petra Pácl, obchodní ředitelka česko-slovenské Fashion TV, sdělila, že v současné době vybírá televize strategické partnery pro propagaci.

Michael Pelach, Zuzana Poláčková, Petra Pácl, Peter Švahla

Zástupci česko-slovenské pobočky Fashion TV na včerejší tiskové konferenci. Zleva: technický ředitel Michael Pelach, ředitelka Zuzana Poláčková, obchodní ředitelka Petra Pácl a production manager Peter Švahla. Foto: Ivana Dvorská, DigiZone.cz

Kanál si mohou diváci naladit v kabelové síti UPC Česká republika, a to v základní digitální nabídce Basic. Fashion TV je dále dostupná v IPTV produktu O2TV společnosti Telefónica O2. Objeví se např. i v sítích NetBox, Moravianet a CentroNet, na Slovensku pak u T-Comu, Orange, SATRA a společnosti SWAN. Další smlouvy jsou v současné době před podpisem. Jedním ze způsobů distribuce je také šíření prostřednictvím satelitu, konkrétně Eutelsatu W2 na pozici 16 st. vých. Televize počítá se zásahem přibližně milion diváků, z toho 2/3 pro Česko (670 tisíc) a zbytek (360 tisíc) pro Slovensko. Technický ředitel Michal Pelach řekl, že satelit Eutelsat byl vybrán pro distribuci proto, jelikož je výhodný i pro kabelové operátory a neznamená příliš velké finanční náklady. Materiál se zpracovává v Izraeli, kde se připravuje kompletní layout. Fashion TV bude dostupná také na internetu. K dispozici budou ale pouze některé videoklipy, nepůjde o kontinuální vysílání. Co se týká obrazové kvality, ta je nyní rozhodně lepší, než kterou nabízel kanál ve zkušebním vysílání. V současné době se vysílá v rozlišení 544×576 s datovým tokem okolo 3,5 Mbit/s ve formátu 4:3.

Důvodem k lokalizaci Fashion TV do češtiny a slovenštiny je také skutečnost, že Češi a Slováci neslyší rádi, když něco není v jejich jazyce. Startovní čára není podle ředitelky tuzemské verze Zuzany Poláčkové na úplném začátku, což je výhoda. Fashion TV navazuje na dvanáctiletou historii mezinárodní verze. Cílovou skupinou by měli být čtenáři lifestylových časopisů. Jde především o ženy ve věku 21 až 44 let. Takovýchto diváků Fashion TV by mělo být až 64 procent. Druhou skupinou by měly být náctileté divačky, a to ve věku 16 – 20 let, které si chce Fashion TV vychovat, a měly by činit 19 procent diváků. Věková skupina 45+ bude činit dle odhadů 17 procent diváků. Z celkového počtu sta procent sledujících, by měli být také ze 35 procent muži. Mezi stěžejní rubriky budou patřit F People, F Party a F Destination. Tam kde se bude dít něco velkého, to by mělo být obsaženo v těchto rubrikách. Půjde např. o průvodce po různých místech a seznámení se špičkovým designem.

Fashion TV - tisková konference

Přesto, že prostory pro prezentaci nebyly velké, setkala se TK s velkým zájmem ze strany novinářů. Foto: Ivana Dvorská, DigiZone.cz

Další skupina pořadů bude zaměřená na modely a modelky nejen na molech, ale i v zákulisí (Backstage). Tady nebudou chybět červené koberce a celebrity. V pořadu Hair and Make-up se diváci seznámí s posledními trendy v účesech a líčení, v Designers pro změnu s nejlepšími tvůrci módy a designu. Jednou z nejdůležitějších rubrik bude také Fashion Event, ta nabídne reportáže z večírků, výstav i módních přehlídek. Divák uvidí nejen celosvětově známé tváře, ale i ty, které zná od nás, sdělila obchodní ředitelka Petra Pácl. Co se sponzoringu týká, je možný buďto klasický spot, nebo tzv. sponzorovaný pořad, který však tématicky musí zapadat do vysílání programu.

BRAND24

Peter Švahla, production manager česko-slovenské Fashion TV řekl, že rubrik bude zhruba deset až dvanáct, a budou se držet klasického vysílání mezinárodní verze. K dispozici je samozřejmě produkční tým, který reportáže připravuje. Heslem televize je – I love Fashion TV. Mám docela pozitivní pocit z toho, co se dá na českém trhu najít. Svou prácí oslovujeme klienty, kteří jsou svým postavením na čele módy a lifestylu, konstatoval Švahla. Klipy by měly být dynamické a působit tak trochu jako pastva pro oko, dodal Švahla s tím, že hudbu do nich vybírají odborníci, kteří se v oboru vyznají. Fashion TV nabídne kromě klasických klipů také spoty. Televize je schopna je samozřejmě vyrobit. Co se týká mluveného slova, toho bude ve vysílání minimálně. Cílem je, aby obraz zaujal také bez zvuku.

Start televize podpoří masivní reklamní kampaň připravená známým fotografem Goranem Tacevskim. Probíhat bude jak v tisku, tady je řeč o lifestylových titulech, vysokonákladových ženských titulech, televizních magazínech apod., tak i na celostátních rozhlasových stanicích. Z ploch, které lze najít venku (outdoor), využije Fashion TV především tzv. bigboardy a obchodní centra. Vstup Fashion TV do České a Slovenské republiky bude také podpořen rozsáhlou road show ve spolupráci s Elite Model Management po nákupních centrech v obou republikách. Nepochybuji o tom, že kombinace vysoce kvalitního lokálního obsahu s naším mezinárodním know-how přispěje k tomu, že lokalizovaná Fashion TV bude úspěšná a sledovaná, konstatoval při této příležitosti zakladatel stanice Michael Adam.

Budete mít možnost sledovat česko-slovenskou Fashion TV?

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od září 2007 do ledna 2016 byl redaktorem DigiZone.cz. Kromě problematiky pirátství satelitní TV se zajímá také o dálkový příjem televize a VKV rozhlasu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).