Hlavní navigace

Peoplemetry Mediaresearch oslavily sedmé narozeniny

30. 4. 2009
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: 115393
30. 4. 2009

Včera tomu bylo přesně 7 let od spuštění Projektu elektronického měření sledovanosti televize v ČR, který pro Asociaci televizních organizací (ATO) realizuje společnost Mediaresearch. Projekt byl oficiálně spuštěn 29. dubna 2002. Jednalo se v pořadí o druhý peoplemetrový projekt v České republice (první prováděla společnost TNS od roku 1997). Tehdy nový projekt přinesl zejména zdvojnásobení původního počtu měřených domácností na 1 333.

BRAND24

Jako jeden z prvních na světě začal k jejich přenosu z měřených domácností využívat moderní GSM technologie. V říjnu 2005 zadavatel, kterým je organizace ATO znovu vybral jako realizátora agenturu Mediaresearch pro období 2007–2012. Od začátku roku 2007 jsou data dodávána každý den včetně nedělí kromě státních svátků. Kontinuální výzkum probíhá od roku 2007 na vyšším vzorku 9 tisíc domácností (dříve 6 tisíc) a počet jeho vln se zvýšil na 10 ročně. Od 1. ledna 2008 byl měřený vzorek navýšen o dalších 500 domácností na 1 833.

V letošním roce bylo do projektu zahrnuto měření sledovanosti televize přes internetový protokol – IPTV. V roce 2008 se česká televizní populace poprvé setkala s vypínáním analogového vysílání ve větším měřítku. Společnost Mediaresearch proto začala ve spolupráci s agenturou STEM/MARK realizovat pro ATO výzkum Monitoring aktuální situace při přechodu terestrického vysílání na digitální vysílání, který začal doplňovat Kontinuální výzkum. Cílem Monitoringu je zjišťovat povědomí a informovanost o změně, možné obavy a následnou reakci domácností v oblasti příjmu TV vysílání.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od září 2007 do ledna 2016 byl redaktorem DigiZone.cz. Kromě problematiky pirátství satelitní TV se zajímá také o dálkový příjem televize a VKV rozhlasu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).