Hlavní navigace

Oproti prosinci oslabila ČT 1, meziročně nejvíce ztrácí Nova

1. 2. 2016
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ LEDNA – Oproti loňskému lednu ztrácí skupina kanálů Nova takřka čtyři procenta své primární cílové skupiny diváků mladších 54 let.

Meziměsíční vývoj (vs. prosinec 2015)

Cílová skupina 15+

Oproti prosincové sledovanosti nejvýrazněji poklesla ČT 1, což je ovšem potřeba přičíst svátečnímu programu. Celkově poklesl výkon ČT 1 o 2,52 procenta. Pohoršila si i Nova, a to o 0,92 procenta. Svůj podíl na sledovanosti u diváků starších patnácti let naopak navýšila ČT Sport, která si polepšila o 1,02 procenta. Posílila i hlavní Prima, jejíž podíl se navýšil o 1,31 procenta. Svoje diváky si postupně hledá i nový kanál Primy Comedy Central, který najdete pod položkou Media Club. Ten si polepšil o 0,4 procenta diváků.

MINULÝ MĚSÍC: V prosinci si polepšila Česká televize. Nově i Primě podíly klesaly

Z pohledu televizních skupin si nejlépe vedla Prima, která svůj podíl na sledovanosti u cílové skupiny diváků starších patnácti let navýšila o 2,09 procenta na 21,7 procenta. Lehce poskočil i Barrandov, a to o 0,4 procenta na celkových 7,26 procenta. Kanály Novy oslabily o 1,32 procenta a v lednu vygenerovaly podíl 26,79 procenta. České televizi ubylo 0,9 procenta diváků a její podíl činil 31,97 procenta.

TOP 10 všechny stanice (leden 2016)

Cílová skupina 15–54

I v mladší cílové skupině je patrný posváteční odliv diváků od ČT 1, která přišla o 3,65 procenta diváků. Naopak ČT Sport si v meziměsíčním srovnání polepšila o 0,92 procenta diváků. Poskočila i hlavní Prima, a to o 0,67 procenta. O půl procenta poskočila i Prima Comedy Central a o 0,49 procenta Prima Love. Ostatní trendy nedosahovaly těchto hodnot.

MINULÝ ROK: V lednu nejvíc klesala ČT 1, meziročně padal hlavní kanál Novy. Prima posiluje u mladých

Mezi televizními skupinami nejvíce oslabila Česká televize, která přišla o 2,2 procenta diváků mladších 54 let a její celkový podíl činil 25,84 procenta. Naopak Primě 2,1 procenta diváků přibylo a oslovila 22,97 procenta divácké skupiny. Lehce oslabila i Nova, které ubylo 0,37 procenta a vygenerovala tak podíl 32,43. Mírně posílil Barrandov, konkrétně o 0,25 procenta na 4,88 procenta mladší divácké skupiny.

Kanály – průměrné podíly (leden 2016)
Graf podílu kanálů (leden 2016)
Graf podílu skupin (leden 2016)

Meziroční vývoj (vs. leden 2015)

Cílová skupina 15+

Oproti loňskému lednu si nejvíce polepšila ČT 1, která oslovila o 1,25 procenta diváků více. Výrazného propadu se naopak dočkala hlavní Nova, která odepsala 3,33 procenta diváků starších patnácti let. Oslabila i Nova Cinema, která přišla o 0,9 procenta diváků. Naopak posílil podíl TV Barrandov, kterou sledovalo o 0,99 procenta více diváků uvedené divácké skupiny.

Jediná televizní skupina, která v meziročním srovnání ztratila, byla v lednu Nova, která přišla o 4,47 procenta diváků. Díky spuštění tří nových kanálů si nejvíce polepšila TV Barrandov, která svůj podíl navýšila o 2,38 procenta. Česká televize posílila o 1,66 procenta. Prima navýšila svůj kumulovaný podíl o 0,72 procenta.

BRAND24

Cílová skupina 15–54

V mladší cílové skupině se nejlépe vedlo TV Barrandov, která svůj měsíční podíl meziročně navýšila o 0,56 procenta. O 0,35 procenta se zvedl podíl ČT Sport. Největší ztrátu utrpěla hlavní Nova, která přišla o 2,74 procenta své primární cílové skupiny. O 0,77 procenta klesla sledovanost i Nova Cinema. Kanály zastupované společností Atmedia budou muset odepsat 0,62 procenta diváků mladších 54 let.

I u mladší cílové skupiny si ztrátu připsala jen skupina kanálů Nova, která oslabila o 3,87 procenta. Díky spuštění tří nových stanic si nejvíce polepšil Barrandov, podíl jeho programů se navýšil o 1,78 procenta. O 1,38 procenta posílil podíl kanálů Primy a stanice České televize svou sledovanost navýšily o 0,74 procenta.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).