Hlavní navigace

Óčko dostává k desátým narozeninám nejen nový obal, ale také jasnou vizi

23. 9. 2012
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

Významné změny v programovém schématu, nový grafický obal a jasná vize. To jsou prvky, které budou hudební televizi Óčko charakterizovat do jedenáctého roku života.
Lukáš Polák

Ilustrace: Nenad Vitas

Desáté narozeniny jsou jistě okamžikem, který je třeba si připomenout, zvláště tehdy, když jde o komerční televize. Řada z nich se tohoto okamžiku ani nedočkala, a to z různých důvodů včetně přehnaných plánů a očekávání svých majitelů. Óčko má rozhodně za sebou velký kus cesty, ovšem na mě osobně působilo vždy tak trochu jako televize, která neměla tuhle cestu zrovna trnitou. Před deseti lety, kdy se na českém trhu objevila, byla v podstatě jediným tématickým programem tohoto typu a mohla sázet především na to, že tu nikdy neměla vážnější konkurenci.

Přiznám se, že Óčko pravidelně nesleduji a tuhle stanici si pouštím velice sporadicky, a to většinou pouze tehdy, když si monitoruji dění na orbitě a objeví se mi mezi řadou dalších stanic. V roce 2002, kdy začala stanice vysílat, už jsem měl na střeše satelitní parabolu s motorem, v té době nás ještě takových příliš nebylo, a tak jsem mohl vybírat z poměrně pestré programové nabídky. Samozřejmě, že stanic tohoto typu ještě nebylo tolik jako v dnešní době, kdy je jich opravdu přebytek, ale už tehdy se dalo celkem z čeho vybírat.

Časem jsem přestal českou hudbu úplně poslouchat, protože mi ji zprotivila tuzemská rádia, která se v podstatě (až na výjimky) podobají jako vejce vejci a liší se v podstatě pouze zvukovým obalem a tím, jak jejich obsah dokáže management prodat. Osobně se tedy vůbec nedivím, že první příčky poslechovosti obsazují stanice typu Evropa 2 nebo Frekvence 1. Český rozhlasový éter je v tomto směru v katastrofálním stavu a zasloužil by si pořádnou revizi. To už by ale bylo téma pro zcela jinou glosu…

Óčko vsadilo na poměrně jednoduchý, ale zároveň velice chytlavý slogan – hudbu česky vidět, slyšet. Přesto, že se časem od skutečně české stanice přiblížilo postupně v podstatě k mainstreamové televizi produkující zahraniční hudbu, hesla se nevzdalo, a tak toto motto působilo ve vysílání poměrně směšně. Mám tedy především na mysli promo, ve kterém zazněli interpreti typu David Guetta, Rihanna a Madonna, načež mužský hlas oznámil divákům – Óčko, hudbu česky vidět, slyšet. Televize podporovala ale české a slovenské interprety původními pořady a za to ji patří dík.

Óčko mohlo dlouhou dobu sázet na to, že mělo v České republice v podstatě dominantní postavení.  K nám i na Slovensko se sice časem dostala lokální mutace hudebního a lifestylového kanálu MTV, ovšem oba programy není možné porovnávat. Óčko bylo šířené volně, bylo dostupné v základních nabídkách a nakonec na čas (než se tu opět objevilo) zakotvilo i v DVB-T, MTV byla od počátku koncipovaná jako placená televize, čili dosah obou kanálů byl markantní, protože je stále třeba mít na mysli, že Češi jsou zkrátka národem, který by chtěl mít pokud možno všechno zadarmo.

Velice proto chválím krok mediálního domu Mafra, že se rozhodl angažovat pro tuto televizi nového generálního ředitele. Ne proto, že by Jiří Balvín nebyl dobrým předchůdcem Štěpána Woldeho, ale proto, že za jeho vedení po čase usnula „tak trochu“ na vavřínech a užívala si především pocitu, že o svou dominantní pozici nemůže přijít. Neříkám, že management programu nic nedělal, však v něm byl například zkušený manažer typu Hynka Chudárka, který se později ucházel i o ředitelování na Kavkách, ale rozhodně nedělal maximum a pocit jedinečnosti, dá-li se to tak říci, si dost užíval.

BRAND24

Proč Mafra nového generálního ředitele Štěpána Woldeho do Óčka angažovala, se jasně ukázalo na tiskové konferenci, která se konala tento čtvrtek v pražském klubu Solidní jistota. Wolde ukázal, že jako člověk s letitou praxí v mediální agentuře a znalý poměrů v médiích je tím pravým, kdo ví, kam má tuto televizi posunout. Za jeho prozatím několikaměsíčního ředitelování už se televize dokázala rozhodnout pro vstup do zemského multiplexu 3, udělala výrazné změny v programovém schématu a nyní dostává i zcela nový grafický obal. Za toho přibližně půl roku je to pěkný kus práce…

Když jsem psal report pro čtenáře ze čtvrteční tiskové konference, v rychlosti jsem ve zprávě zaměnil cílovou skupinu diváků od 15 do 54 let za diváky starší 15 let. Text tedy vyzněl tak, že Óčko chce příští rok oslovit dvě procenta diváků, na které cílí především plnoformátové stanice, tedy kromě Novy, jenž nyní jasně deklaruje cílovku 15–54. A to může být poměrně velký rozdíl. Nesmíte se mi však divit. Štěpán Wolde na mě skutečně působil jako člověk, který má pro fungování Óčka jasnou vizi a ví tedy, kterým směrem ho chce vést. Ta dvě procenta u diváků starších 15 let mi rozhodně nepřišla nereálná.

Sledujete hudební televizi Óčko?

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od září 2007 do ledna 2016 byl redaktorem DigiZone.cz. Kromě problematiky pirátství satelitní TV se zajímá také o dálkový příjem televize a VKV rozhlasu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).