Hlavní navigace

Nový ředitel Radiokomunikací je skeptický vůči IPTV

25. 4. 2007
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: 115393
25. 4. 2007

Radiokomunikace počítají s tím, že časem nabídnou svým zákazníkům televizi přes internetový protokol (IPTV), nelze ale říci, že by se tak stalo už letos. V rozhovoru pro náš sesterský magazín Lupa.cz to řekl nový generální ředitel společnosti Ian McKenzie. Zároveň popřel, že by Radiokomunikace slibovaly zavedení IPTV na letošní rok, i když o tom několikrát hovořil marketingový ředitel společnosti Miroslav Semrád.

Rozhodně budeme IPTV spouštět – ve vhodnou dobu, nicméně takové prohlášení jsme nikdy neučinili. To za nás učinil nějaký analytik trhu. Abychom mohli IPTV úspěšně spustit, potřebujeme dostatečnou základnu zákazníků na ADSL službách. Proto se nyní soustředíme zejména na zvýšení počtu zákazníků, řekl McKenzie. Firma se podle něj bude inspirovat zkušenostmi z Maďarska, kde současný šéf Radiokomunikací vede představenstvo prvního tamního operátora IPTV.

BRAND24

V České republice jsou hlavním konkurentem pro IPTV kabelové televize. Jak jistě víte, byl jsem v minulosti také předsedou představenstva Karnevalu. Navíc se mnou nyní v Radiokomunikacích pracuje kolegyně Jane Hannah, která vyvinula veškerý digitální obsah a strategii pro Karneval, a tudíž velmi dobře víme, kam budou směřovat kabelové televize. To je jedna ze zkušeností, ze které se rozhodně poučíme, dodal McKenzie.

Generální ředitel Radiokomunikací je nicméně k IPTV poněkud skeptický. Byl jsem u toho, když se prováděly vůbec první testy IPTV na světě, v Kingstone Communications (alternativní operátor ve Velké Británii). Operátoři dnes nabízejí nebo propagují IPTV jako náhradu pozemního vysílání nebo kabelového vysílání. Podle mne by přitom mělo jít o něco jiného – mělo by to spočívat kupříkladu v tom, že tam bude interaktivita, obsah na vyžádání apod., řekl Ian McKenzie.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).