Hlavní navigace

Nového loga se ČT asi nedočká. Pro kandidáty na ředitele není prioritou

20. 9. 2011
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: 115393
20. 9. 2011

UVNITŘ PODOBA NOVÉHO LOGA ČT Česká televize se patrně nedočká nového korporátního loga, které vzniklo přede dvěma lety jako součást celkového redesignu všech čtyř programů ČT a tehdejší generální ředitel Jiří Janeček jej slíbil zavést s dokončením televizní digitalizace. Žádný ze čtyř finalistů výběrového řízení na generálního ředitele ČT, kteří poskytli rozhovor serveru DigiZone.cz, nepovažuje změnu loga za svoji prioritu, bývalý šéf Novy Petr Dvořák nové logo zcela odmítá. Názor Radomíra Šimka se redakci nepodařilo zjistit.

K TÉMATU: Kdy začne ČT používat nové logo? Příští rok, sliboval v červnu 2009 Jiří Janeček

Původní logo ČT zná 98 procent lidí v České republice, má stejnou váhu a hodnotu jako logo mladoboleslavské Škodovky, a kdybych to připodobnil ke světovým korporacím, i jako značky Nike nebo Coca-Cola, vysvětlil svůj zamítavý postoj k zavedení nového loga ČT Dvořák. Taky si samozřejmě myslím, že logo ČT z padesátých a šedesátých let má zastaralé rysy. Existuje ale dost šikovných lidí, kteří jsou schopni udělat takový redesign, že by si toto logo zachovalo svoje hlavní parametry a vlastnosti, ale zároveň by pořád drželo hodnoty, které za sebou má. Přijde mi úplně úchylné se těchto hodnot zbavovat a přecházet na něco jiného jenom proto, že to podle některých lidí vypadá lépe.

ČTĚTE TAKÉ: Nové logo České televize? Jiří Janeček potvrdil slib, že od června 2012

V online rozhovoru se čtenáři zpravodajského serveru iHNed.cz Dvořák minulý týden uvedl, že pokud bude zvolen novým generálním ředitelem ČT, úpravu stávajícího korporátního loga by provedl do půl roku. Myslím si, že je správné původní logo zachovat, ale jak s ním pracovat, na to se potřebuji setkat s lidmi, kteří tomu opravdu rozumí, jsou v tom profesionálové a kteří mi navrhnou pokud možno co nejlepší řešení, které ve finále schválím společně s člověkem z topmanagementu, který za to bude odpovědný. V tomto případě s lidmi z programu, marketingu a obchodu, dodal Dvořák v pondělním rozhovoru pro DigiZone.cz.

Nové logo České televize, jehož autorem je Štěpán Malovec

Se zachováním stávajícího loga ČT nesouhlasí Dvořákův protikandidát Hynek Chudárek, donedávna výkonný ředitel hudební televize Óčko. Myslím si, že bychom nové logo mohli zavést. Nová loga programů ČT se mi líbí, jsem s nimi souzněný a myslím si, že v rámci udržení společného grafického designu by to tak mohlo být, prohlásil pro DigiZone.cz. Ani on ale výměnu loga nepovažuje za stěžejní věc, na kterou by se měl soustředit, aby byl zvolen generálním ředitelem ČT.

Další z pětice finalistů konkurzu na šéfa ČT, výkonný ředitel zpravodajského kanálu ČT 24 Roman Bradáč, považuje stávající logo ČT za kvalitní. Staré logo se mi líbí. Na druhou stranu odpovídá jinému světu než dnes, jiné výrobě. Takže se s ním něco dělat musí. Ale popravdě to nechávám na později, uvedl pro DigiZone.cz. Za důležitější otázku než logo Bradáč považuje obsah vysílání. Ne to razítko, které denně vidíme na obrazovce. Myslím, že tohle by se mělo řešit až v momentě, kdy budeme vědět, jak budou vyprofilované jednotlivé kanály ČT. Pak ať se to „orazítkuje“, u­vedl.

BRAND24

Ani bývalý marketingový šéf Primy a pražského dopravního podniku Jan Svoboda, který se rovněž probojoval do finále volby generálního ředitele ČT, nepovažuje otázku nasazení nového korporátního loga ČT za stěžejní. Návrh nového korporátního loga, takového toho „céčka“ s plošinkou, která má značit písmeno „T“, jsem viděl. Ale myslím si, že logo ČT není zásadním tématem volby generálního ředitele, řekl Svoboda serveru DigiZone.cz. Doplnil však, že když už proběhly práce na redesignu celé ČT, měly by se dokončit.

Určitě by se to mělo dotáhnout a vysvětit veřejnosti. Ale pro mě není důležité, jestli bude ČT používat nové logo nebo to původní, nýbrž náplň vysílání. Ta se nachází v programu. Tohle je pro mě úplně sekundární diskuse, doplnil Svoboda. Ono to má totiž z části dopad i do nákladů ČT. Vždy, když se mění logo firmy, nesetkává se to s úplně dobrou reakcí, protože musí dojít k fyzickému rebrandingu budov, aut, veškerých oficiálních dokumentů, apod. Ten proces změny korporátní identity ale už započal, takže by se měl dokončit.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).