Hlavní navigace

Nova v listopadu ztrácela na sledovanosti, hlavní kanál i celá skupina. ČT a Prima rostly

1. 12. 2014
Doba čtení: 5 minut

Sdílet

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ LISTOPADU – Prima si ale na rozdíl od České televize polepšila i meziročně, v podílu na publiku rostla nejvíc ze všech tří velkých televizních skupin v zemi

Meziměsíční vývoj (vs. říjen 2014)

Cílová skupina 15+

Televize Nova i její tematické kanály začaly v listopadu ztrácet dech. Nova si sice udržela pozici lídra v podílu na sledovanosti, ve srovnání s říjnem ale klesala. A to jak jako skupina, tak její hlavní kanál, který v meziměsíčním srovnání průměrného celodenního podílu na dospělém publiku starším 15 let klesl nejvíc ze všech českých televizí. Konkrétně o 1,07 procentního bodu na hodnotu 23,87 procenta. Významněji klesala i ČT 2 (o 0,28 procentního bodu na 4,33 procenta) a Smíchov (o 0,21 procentního bodu na 1,42 procenta). Naopak největší růst v listopadu zaznamenal hlavní kanál Primy, který si polepšil o 0,39 procentního bodu na hodnotu 15,14 procenta. Obdobně ale rostly i ČT Sport (o 0,36 procentního bodu na 2,73 procenta), Prima Cool (o 0,35 na 3,45 procenta), ČT 1 (o 0,34 procentního bodu na 13,93 procenta) a TV Barrandov (o 0,33 procentního bodu na 4,60 procenta).

ŘÍJNOVÁ DATA: Česká televize si v říjnu spravila reputaci. Na rozdíl od Novy a Primy stoupala

Skupina Nova jako celek v listopadu ztratila ve srovnání s říjnem 1,55 procentního bodu a v souhrnném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let dosáhla hodnoty 33,04 procenta. Za zmínku stojí, že kromě hlavního kanálu Novy klesaly i všechny čtyři její tematické kanály. Oproti tomu Česká televize zaznamenala mírný růst o 0,54 procentního bodu na souhrnný podíl 27,14 procenta, na kterém se kromě ČT Sport a ČT 1 podílel i dětský kanál Déčko. Nejvíce ovšem v listopadu rostla skupina Prima, která si oproti říjnu polepšila o 0,77 procentního bodu na kumulovaný podíl 23,21 procenta. Na rozdíl od konkurenční Novy Prima posilovala u všech čtyř svých programů, byť u Primy love a Primy Zoom šlo jen o nepatrné setiny procentního bodu.

Top 10 všechny stanice (listopad 2014)

Cílová skupina 15–54

U mladších diváků od 15 do 54 let v listopadu oproti říjnu nejvíc bodovala opět „velká“ Prima. V průměrném celodenním podílu na publiku si polepšila o 0,57 procentního bodu na hodnotu 12,72 procenta. Podobný růst vykázala i její sesterská Prima Cool, jejíž podíl narostl o 0,52 procentního bodu na 5,38 procenta. Zaznamenání hodný je i růst ČT Sport, která oproti říjnu poskočila o 0,42 procentního bodu na hodnotu 2,96 procenta. Opačný trend, tedy největší meziměsíční pokles, v listopadu u mladého publika vykázal hlavní kanál Novy. Oproti říjnu si pohoršil o 1,10 procentního bodu na hodnotu 25,88 procenta. Významněji klesal i Smíchov (o 0,38 procentního bodu na 2,19 procenta) a ČT 2 (o 0,24 procentního bodu na 3,51 procenta)

MINULÝ ROK: V listopadu 2013 nejvíc stoupala ČT 1, naopak největší pokles vykázal hlavní kanál Novy

Ze srovnání tří největších televizních skupin v zemi a jejich souhrnných celodenních podílů na publiku od 15 do 54 let vyplývá, že jako jako jediná v této kategorii klesala skupina Nova. Dokonce ještě víc než v širší cílové skupině všech dospělých diváků nad 15 let, konkrétně o 1,78 procentního bodu na hodnotu 37,04 procenta. Stejně jako u širší kategorie 15+ zaznamenaly pokles všechny programy skupiny Nova. Česká televize si oproti říjnu mírně polepšila o 0,63 procentního bodu na hodnotu 23,01 procenta. To bylo nepatrně méně, než vykázala skupina Prima, která ČT odsunula na pozici třetí nejsledovanější televizní skupiny v zemi. Prima dosáhla souhrnného podílu 23,39 procenta, což bylo přesně o jeden procentní bod více než v říjnu.

Kanály – průměrné podíly (listopad 2014)
Graf podílu kanálů (listopad 2014)
Graf podílu skupin (listopad 2014)

Meziroční vývoj (vs. listopad 2013)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání s listopadem loňského roku si v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let z jednotlivých televizních stanic nejvíce polepšil hlavní kanál Primy. Jeho podíl vzrostl o 0,88 procentního bodu na hodnotu 15,14 procenta. Zajímavý růst vykázala i ČT 2, která si polepšila o 0,69 procentního bodu na letošních 4,33 procenta. Rostla i sesterská ČT :D pro děti, jejíž podíl vzrostl o 0,57 procentního bodu na 1,70 procenta. Naopak největší meziroční pokles potkal ČT 1, která si pohoršila o rekordních 2,58 procentního bodu na hodnotu 13,93 procenta. Významně klesala i zpravodajská ČT 24 (o 0,89 procentního bodu na podíl 4,17 procenta) a hlavní kanál Novy (o 0,57 procentního bodu na 23,87 procenta).

Pokud bychom srovnali celé televizní skupiny a jejich souhrnné celodenní podíly na dospělém publiku starším 15 let z loňského a letošního listopadu, komerční skupiny Nova a Prima vykázaly růst, zatímco Česká televize významně klesala. Nejvíce si pomohla skupina Prima, jejíž souhrnný podíl meziročně vzrostl o 1,15 procentního bodu na hodnotu 23,21 procenta (jen nepatrný pokles zaznamenala Prima Cool). Skupina Nova si polepšila o 0,45 procentního bodu na hodnotu 33,04 procenta. V jejím případě se na pozitivním výsledku nejvíce podepsaly nárůsty Novy Cinema a Telky. Česká televize se v listopadu meziročně propadla o 1,95 procentního bodu na hodnotu 27,14 procenta, přičemž největší podíl na tom mají ČT 1 a ČT 24.

BRAND24

Cílová skupina 15–54

U mladšího publika od 15 do 54 let zaznamenala největší meziroční růst v průměrném celodenním podílu „velká“ Prima. Polepšila si dokonce víc než u širší cílové skupiny všech dospělých diváků nad 15 let: konkrétně o 1,06 procentního bodu na hodnotu 12,72 procenta. Významně si polepšila i dětský kanál Déčko, který oproti loňskému listopadu narostl o 0,88 procentního bodu na hodnotu 2,86 procenta. Za zmínku stojí ještě meziroční růst Smíchova o 0,38 procentního bodu na podíl 2,19 procenta. Naopak největší pokles ve srovnání s loňským listopadem vykázala ČT 1, která se propadla o 1,21 procentního bodu na hodnotu 11,18 procenta. Těsně za ní byl hlavní kanál Novy, který si pohoršil o 1,00 procentního bodu na 25,88 procenta. Významněji klesala i zpravodajská ČT 24 (o 0,51 procentního bodu na 2,18 procenta).

Pohledem tří největších televizních skupin v zemi a jejich souhrnných celodenních podílů na publiku od 15 do 54 let zaznamenala meziroční růst pouze Prima. Zato poměrně významný: oproti loňskému listopadu si polepšila o 1,31 procentního bodu na hodnotu 23,39 procenta. Česká televize i skupina Nova klesaly. Nejvíc ČT, která si pohoršila o 0,51 procentního bodu na 23,01 procenta (mohla za to především Jednička se setrvalým meziročním poklesem podílu v obou základních cílových skupinách). Skupina Nova klesla o 0,42 procentního bodu na souhrnný podíl 37,04 procenta. V jejím případě opět hlavní roli sehrál hlavní kanál, mírně meziročně klesal i Fanda. Ostatní tři tematické stanice Novy si polepšily.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).