Televizi Nova se podařilo i přes podzimní škobrtnutí s reality show Big Brother a silnou konkurenci televize Prima udržet průměrný podíl na trhu nad kritickou hranicí čtyřiceti procent. Tu bývalá programová ředitelka Novy Libuše Šmuclerová označila za důležitou z hlediska prodeje reklamních časů, neboť prý figurovala ve smlouvách se zadavateli inzerce. Nova za rok 2005 dosáhla celoročního podílu 40,95 procenta na celodenní sledovanosti u diváků starších patnácti let. V hlavním vysílacím čase od 19:00 do 23:00 činil podíl Novy dokonce 42,25 procenta.
Nova se může pochlubit i dalším úspěchem – je „nejmladší“ televizí na trhu, neboť ji sleduje nejvíce diváků v produktivním věku,
sdělila mluvčí stanice Veronika Šmítková. Nejsledovanějším pořadem Novy loňského roku byly Televizní noviny, konkrétně pak vydání z 2. ledna 2005, které sledovalo 3,87 milionu diváků. Televize Nova i přes dočasný pokles sledovanosti v podzimních měsících dokázala, že je trvale nejsledovanější televizí u nás,
dodala Šmítková.
Oficiální tisková zpráva: Nova nejsledovanější stanicí i v roce 2005