Hlavní navigace

Nova přiznala investorům, že jí o víkendech „zatápí“ Česká televize

9. 8. 2012
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

UVNITŘ GRAFY A DOKUMENT V reportu k hospodářským výsledkům za první letošní pololetí Nova ukázala, v jakých vysílacích dnech a časech ji poráží konkurence

Televizi Nova o víkendech stále častěji poráží Česká televize, a to i v cílové skupině diváků od 15 do 54, která je pro nejsledovanější českou televizi klíčová. V reportu investorům k hospodářským výsledkům za první letošní pololetí vlastník Novy, mediální skupina CME, přiznal zvyšující se počet vysílacích oken, v nichž skupina Nova prohrává s konkurencí. V meziročním srovnání s prvním pololetím minulého roku si Nova pohoršila hlavně o víkendech, i když jen mimo hlavní vysílací časy.

DOKUMENT: Report CME investorům k hospodářským výsledkům k 1. pololetí 2012 (PDF, 11,9MB)

O sobotách a nedělích mezi šestou hodinou ráno a sedmou večerní většinou vítězí programy ČT, o sobotách mezi osmou a jedenáctou hodinou dopoledne pak skupina Prima. Té se také podařilo díky všednodennímu podvečernímu formátu Prostřeno! vítězit od pondělí do pátku mezi 18. a 19. hodinou, kdy Nova vysílá svůj denní seriál Ulice. Přibylo však i časů, kdy Nova prohrávala s konkurencí i v prime time. Například v pondělí od 21:30 do 23:00 ji porážela Prima Group.


Zdroj: CME

Grafy ukazují, v jakých vysílacích oknech v jednotlivých dnech týdne vítězí v podílu na divácích od 15 do 54 let skupina Nova (CME Group) a v jakých konkurenční skupiny Prima Group a ČT Group

Také čtvrteční, páteční a sobotní večery po 22. hodině vyhrávaly konkurenční televizní skupiny na úkor Novy. Nejsledovanější televizní skupina v Česku si ale udržela náskok v drtivé většině vysílacích oken mezi 19. a 23. hodinou, tedy v časech, které jsou z hlediska prodeje reklamních časů nejlukrativnější. Souhrnný podíl skupiny Nova v prime time u divácké kategorie D15–54 ale meziročně klesl z loňských 43 procent na letošních 38 procent.


Zdroj: CME

Horní grafy ukazují vývoj podílů jednotlivých televizních skupin v Česku na publiku od 15 do 54 let v hlavním vysílacím čase (19:00 – 23:00), dolní pak vývoj jejich podílů na trhu s televizní reklamou. Porovnání se týká druhého čtvrtletí loňského a letošního roku.

I přes tento pokles, na kterém podle grafů CME nejvíce těžila Prima Group (její podíl na publiku D15–54 v prime time stoupnul z loňských 20 na letošních 24 procent), si skupina Nova zachovala stejný podíl na trhu s televizní reklamou jako v loňském prvním pololetí – 66 procent. Druhá největší skupina, Prima, si podle CME za první letošní pololetí ukousla z reklamního koláče podíl 26 procent oproti loňským 25 procentům, a podíl ČT na televizní reklamě se snížil z loňských sedmi na letošní čtyři procenta.

BRAND24


Zdroj: CME

Porovnání vývoje podílů na publiku od 15 do 54 let v hlavním vysílacím čase (19:00 – 23:00). Nova a Prima mají uvedené výsledky za celé skupiny, programy České televize uvedla CME samostatně, protože v součtu všech čtyř programů už Novu porážejí.

Česká republika zůstává pro CME klíčovým trhem, skupina Nova loni generovala 66 procent celkových tržeb tohoto mediálního domu. Přitom na celkové sledovanosti všech televizních stanic CME v šesti středo a východoevropských zemích, kde skupina působí, se Nova podílela jen 37 procenty (i to je ale největší podíl ze všech trhů, na kterých CME působí).

Podrobnější rozbor vývoje televizního trhu v České republice za první pololetí letošního roku přinese DigiZone.cz v samostatném článku příští pondělí

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).