Hlavní navigace

Nova jako jediná skupina minulý týden klesala, hlavní kanál nejvíc ze všech českých televizí

24. 3. 2014
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Opačným směrem se vydala Prima, která posiluje zejména u mladších diváků. Prima love v kategorii 15 až 54 let rostla nejvíc z celého trhu.

Mezitýdenní vývoj (vs. 11. týden 2014)

Cílová skupina 15+

Největší mezitýdenní propad v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let ze všech českých televizí měřených peoplemetry zaznamenal minulý týden hlavní kanál Novy. Po rekordních růstech klesl o 0,62 procentního bodu na hodnotu 24,64 procenta, zatímco hlavní kanály konkurenčních skupin Prima a České televize stoupaly. Nejlépe se ale dařilo programu ČT 2, který si oproti předminulému týdnu polepšil o 0,39 procentního bodu na hodnotu 4,34 procenta. Významný růst o 0,23 procentního bodu zaznamenala i Prima love, která vystoupala na celodenní podíl 2,15 procenta.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Všechny kanály Novy stoupaly, všechny programy Primy klesaly

Nově se nedařilo ani z pohledu celé televizní skupiny. Jako jediná z tří největších tuzemských televizních domů klesala. Oproti předminulému týdnu si v souhrnném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let pohoršila o 0,60 procentního bodu na hodnotu 32,88 procenta. A to většina jejích tematických kanálů stagnovala nebo mírně rostla. Česká televize na pozici dvojky mírně rostla o 0,28 procentního bodu na kumulovaný podíl 29,61 procenta. Největší růst však vykázala skupina Prima, která si polepšila o 0,43 procentního bodu na hodnotu 21,56 procenta. I tak to stačilo jen po pozici trojky na trhu.

Top 10 všechny stanice (12. týden 2014)

Cílová skupina 15–54

V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let, na kterou programově i obchodně cílí skupina Nova, byl propad hlavního kanálu Novy minulý týden ještě větší než v širší kategorii všech dospělých diváků nad 15 let. Nova se propadla o 0,85 procentního bodu na hodnotu 26,77 procenta a opět vykázala největší pokles ze všech měřených televizí. Naopak nejvíce rostla Prima love, a to o 0,39 procentního bodu na podíl 2,64 procenta. Podobný růst vykázala i ČT 2, která si polepšila o 0,34 procentního bodu na hodnotu 4,04 procenta, a také hlavní kanál Primy, jemuž podíl vzrostl o 0,31 procentního bodu na 11,22 procenta.

Prima byla také jedinou velkou televizní skupinou, která si v souhrnném celodenním podílu na publiku od 15 do 54 let polepšila. Její kumulovaný podíl za všechny čtyři programy vzrostl o 0,73 procentního bodu (tedy více než v kategorii D15+) na hodnotu 20,61 procenta. I tak zůstala na pozici trojky na trhu. Lídrem zůstala skupina Nova, která si však oproti předminulému týdnu pohoršila o 0,88 procentního bodu na podíl 37,04 procenta. Klesala také Česká televize, ale o poznání méně než než Nova: pohoršila si o 0,22 procentního bodu na kumulovaný podíl 25,35 procenta.

BRAND24

Kanály – průměrné podíly (12. týden 2014)
Graf podílu kanálů (12. týden 2014)
Graf podílu skupin (12. týden 2014)

Meziroční vývoj (vs. 12. týden 2013)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání s 12. týdnem loňského roku si v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let nejvíce polepšila ČT 2. Její podíl narostl o 0,43 procentního bodu a hodnotu 4,34 procenta. Obdobný růst o 0,40 procentního bodu na 1,29 procenta vykázala i Telka, a o 0,37 procentního bodu na hodnotu 1,52 procenta meziročně narostl i Fanda. Opačný extrém vykázal hlavní kanál Primy, který se meziročně propadl o 1,44 procentního bodu na hodnotu 14,38 procenta. Významně klesala i Prima Cool (o 0,72 procentního bodu na 3,26 procenta) a také neměřené „ostatní televize“, které souhrnně přišly o 1,59 procentního bodu a vykázaly podíl 7,77 procenta. Naopak stanice zastupované agenturou Atmedia meziročně vzrostly o 1,92 procentního bodu na hodnotu 3,84 procenta.

Meziroční propady dvou největších kanálů Primy vedly také k meziročnímu propadu celé skupiny. V souhrnném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let si pohoršila o 2,57 procentního bodu na hodnotu 21,56 procenta. Oproti tomu České televizi a Nově kumulované podíly za celé skupiny rostly. Nejvíc ČT, která si polepšila o 1,52 procentního bodu na hodnotu 29,61 procenta. Skupina Nova vykázala mírný růst o 0,57 procentního bodu na kumulovaný podíl 32,88 procenta a nadále si podržela pozici lídra trhu.

Graf týdenních podílů kanálů (2014)
Tabulka týdenních podílů kanálů (2014)

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).