Společnost UPC Česká republika registruje zvýšený zájem o služby digitální kabelové televize v Praze, ale zatím jen v řádu tisíců. V rámci diskuze Digitální svět na konferenci HDTV Forum 2009 to dnes uvedl Petr Kacafírek z UPC. Není však jasné, zda je ten přírůstek klientů způsoben jen blížícím vypnutím analogu nebo dalšími kampaněmi, které UPC pravidelně vytváří pro své digitální služby.
Náš zásah je na 25% procent Pražanů, to je maximum, co můžeme pro sebe získat. Vypnutí analogu se ale nebude týkat jen jich, ale i dalších lidí v okolí Prahy, například v Nymburku nebo jiných menších městech,
dodal. UPC se snaží své zákazníky lákat i dalšími službami, například digitální videorekordéry nebo televizí ve vysokém rozlišení. Je pohodlnější nahrávat pořady přímo z EPG, jen musíme se ještě poprat s tím tak jak to televize uvádějí a tak jak to skutečně vysílají, aby se nestávalo, že by se nenahrál celý pořad, nebo by byl useknut kvůli tomu, že televize vysílá víc reklamy, a proto se do toho časového limitu nevejde.
Na otázku moderátora diskuze Ondřeja Austa, zda digitální záznamové zařízení nemůžou „zničit“ televize, které žijí z reklamy, Kacafírek dodal: Je určité procento fajnšmekrů, kteří si například reklamu ze seriálů vystřihnou po nahrání pořadu, ale nemyslím si, že by to bylo významné číslo. Je to v jednotkách procent a nemyslím si, že by to mělo mít zásadní dopad,
řekl zástupce UPC.