Hlavní navigace

Nadále stoupá podíl TV Barrandov, meziročně nejvíc ztrácí Nova

21. 3. 2016
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Oproti minulému týdnu klesaly podíly Novy i České televize, naopak lehce stoupal podíl Primy. Skokanem roku je TV Barrandov.

Mezitýdenní vývoj (vs. 10. týden 2015)

Cílová skupina 15+

Výrazné ztráty utrpěly oproti minulému týdnu kanály České televize, konkrétně ČT Sport přišla o 0,79 procenta obecné cílové skupiny a ČT 1 o 0,41 procenta. Hlavní kanál Novy pak musel odepsat 0,78 procenta uvedené divácké skupiny. Polepšily si naopak menšinové stanice, kanály sdružené v rubrice Ostatní přibraly 0,52 procenta a stanice zastupované společnosti Atmedia poskočily o 0,51 procenta diváků starších patnácti let. Narostl i podíl TV Barrandov, a to o 0,36 procenta.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Mezitýdenní srovnání vyznívá pro Novu, naopak klesá Prima

I mezi televizními skupinami si dobře vedly kanály TV Barrandov, jejich podíl narostl o 0,3 procenta na celkových 6,9 procenta. Svůj podíl lehce navýšila i skupina Prima, která poskočila o 0,25 procenta na konečných 23,03 procenta. Naopak největší ztrátu vykázala stanice České televize, která oproti minulému týdnu odepsala 1,15 procenta obecné divácké skupiny a skončila na 30,27 procentech. Nova ztratila půl procentního bodu a její podíl tvořil 27,88 procenta.

Kanály – průměrné podíly (11. týden 2016)
Graf podílu kanálů (11. týden 2016)
Graf podílu skupin (11. týden 2016)

Cílová skupina 15–54

U mladší cílové skupiny se největší ztráty dočkala hlavní Nova, která oproti minulému týdnu ztratila 1,58 procenta své primární obchodní skupiny. Takřka shodnou ztrátu pak vykázaly dva kanály České televize, ČT Sport přišla o 0,79 procenta a ČT 1 o 0,78 procenta mladších diváků. Naopak ČT 2 si o 0,52 procenta uvedené divácké skupiny polepšila. Nejlépe ale dopadly kanály sdružené v rubrice Ostatní, které posílily o 1,01 procenta. Nabrala i hlavní Prima, kterou oproti minulému týdnu sledovalo o 0,43 procenta mladších diváků více.

MINULÝ ROK: Nova si minulý týden polepšila nejvíc z českých televizí, jako skupina ji v růstu předběhla Prima

Z televizních skupin vykázala největší ztrátu TV Nova, která oproti minulému týdnu přišla o 1,26 procenta své primární cílové skupiny a její podíl tvořil 33,03 procenta. Ztrácela i Česká televize, jejíž podíl klesl o 0,82 procenta na celkových 24,8 procenta. Lehce oslabil i Barrandov, konkrétně o 0,01 procenta na celkových 4,86 procenta. Posílily tak akorát kanály Primy, jejich podíl stoupl o 0,54 procenta na konečných 23,67 procenta.

Top 10 všechny stanice (11. týden 2016)

Meziroční vývoj (vs. 12. týden 2015)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání dopadla nejhůře hlavní Nova, která přišla o 4,63 procenta obecné divácké skupiny. Ostatní úbytky nejsou tak markantní, Prima Cool odepsala 0,6 procenta uvedené cílové skupiny a Nova Cinema 0,29 procenta. Naopak polepšila si TV Barrandov, která posílila svůj podíl v uvedené cílové skupině o 1,87 procenta. Narostl i podíl ČT Sport, a to o 0,84 procenta. Hlavní kanál Primy pak narostl o 0,62 procenta.

Z pohledu televizních skupin ztrácela akorát Nova, zato hodně, v meziročním srovnání přišla o 5,26 procenta. Nejméně narostl podíl České televize, která si polepšila o 0,85 procenta. Kanály Primy navýšily svůj podíl o 1,19 procenta. Nejvýrazněji narostl podíl TV Barrandov, té přibylo 3,06 procenta obecné cílové skupiny.

BRAND24

Graf týdenních podílů kanálů (2016)

Cílová skupina 15–54

I u své primární obchodní skupiny meziročně nejvíce ztratila TV Nova, která přišla o podíl 4,45 procenta. Druhou největší ztrátu vygenerovala ČT 1, která odepsala 0,87 procenta mladší cílové skupiny. O 0,4 procenta mladších diváků pak přišla Prima Cool. Naopak hlavní Prima si o 0,88 procenta meziročně polepšila. Nejvíc v plusu ale nakonec skončila TV Barrandov, která si připsala 1,14 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let. Posílila i ČT Sport, které přibylo 0,67 procenta uvedené cílové skupiny.

Mezi televizními skupinami utrpěla největší ztrátu také Nova, které ubylo 5,04 procenta její primární obchodní skupiny. Česká televize je pak víceméně na svém, když přišla o podíl ve výši 0,06 procenta. Naopak posílil podíl kanálů skupiny Barrandov, a to 2,25 procenta. Polepšily si i stanice Primy, jejich podíl se navýšil o 1,98 procenta.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2016)

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).